För vi har tagit studenten!

Härnösands gymnasium, Religionslektion


Manlig lärare ~35: Så Jesus började predika när han var 30 år. Och sedan korsfästes han alltså år 30.
Elev 1: Men vadå!? Dog han samma år som han började predika? Hur fan hann han med allt i bibeln på ett år?
Läraren: Ja, alltså man räknar att Jesus föddes 4 år innan år 0 så. Även om man säger att han föddes år 0.
Elev 1: Då är det alltså år 2012 nu egentligen?
Läraren: Rent teoretiskt sett så, ja.
Elev 1: Då har vi ju redan tagit studenten.
Elev 2: Ja!? Vad i HELVETE gör vi här???

Från
Sveriges roligaste sajt!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hehehe, you just made my day!

Postat av: Angelica Lindvall

Hanna: Tjuvlyssnat kan få den gråaste dagen att stråla av solsken! =p

2008-02-29 @ 11:48:59
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Hanna

Ja, absolut! Men din blogg gör mig alltid gladare ;)

Angående kommentaren: Det är så otroligt svårt att släppa taget efter så lång tid, men jag antar att man måste. Ingen vet vad som händer i framtiden och är man menad för varandra hittar man tillbaka. Man kan ju inte leva i det förflutna, inte heller i framtiden. Det gäller att våga ta dagen som den kommer.

2008-02-29 @ 12:39:27
URL: http://hanna1988.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Hanna: Ja, det är jättesvårt, för mig var Thailandsresan vändpunkten, det var först då jag kom över honom på riktigt. Och precis som du säger, är man menade för varandra så hittar man tillbaka.

2008-02-29 @ 12:47:17
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback