The Ark vinner

The Ark vinner i kvällens melodifestival, det är inget snack om saken. Jag tror att Jimmy Jansson blir den andra artisten som får vara med och tävla i Globen när den stora finalen avgörs i mars. Jag har inte ens hört låtarna än men sedan när har svenska folket röstat på låten? Nej, det är artisterna som folket röstar på. Och The Ark är inget undantag. Enda skillnaden mellan The Ark och Jimmy Jansson är att Ola Salo faktiskt sjunger bra. Riktigt bra. Det gör inte popsnöret Jimmy med sin fula hockeyfrilla. Men hans målgrupp är ju flickor i lågstadiet som tjatar på pappa och mamma att få ringa och rösta.

Fast å andra sidan, jag ska inte klaga. Schlager ska vara osexigt, glammigt, roligt och sensationellt i en vidrig kompott. Men jag hoppas ändå att Sandra Dahlberg föder precis nu och att Jimmy tar sitt förnuft till fånga och är med på förlossningen av deras första barn. Då kanske vi slipper fåntratten i finalen.

När blev melodifestivalen viktigare än sitt första barns födelse?

   
Ola Salo vers. Jimmy Jansson i kväll

Kommentarer
Postat av: Fru K

Jimmy Jansson skrev i sin blogg i en av sladderblaskorna att "vi har flyttat henne till Göteborg". Vadå vi har flyttat henne. Som om hans höggravida flickvän vore något jäkla skåp eller så. Fy skäms. Skitunge!

Postat av: Angelica

Fru K: Jag säger då detsamma! "Förhoppningsvis är det inte sista barnet, så då kan jag vara med vid nästa förlossning" har han sagt till en annan tidning. Jag förstår inte hur en melodifestival kan vara viktigare än sitt barns födelse. Men jag kanske är inskränkt och gammeldags, vad vet jag?

2007-02-10 @ 19:34:27
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Fru K

I så fall är vi båda två inskränkta gammeldagsa gnällkärringar du och jag! Om min make ens tänker tanken på att inte vara med vid förlossningen av vårt första, andra eller tredje (eller hur många det nu blir) barn så råkar han riktigt illa ut.

2007-02-10 @ 20:17:28
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Angelica

Fru K: Ja, det spelar ingen roll om Thomas har match då, för han ska tamejfan vara där efter att man varit en köttbulle i 9 månader.

2007-02-10 @ 21:16:51
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Sofie

Jag tycker ni är lite väl elaka mot Jimmy, tänk på att han är ung. Har har ju hela livet framför sig.
Han må se ung och dum ut men vad vet ni! Absolut ingenting...

2007-02-11 @ 13:45:46
URL: http://retrosofie.blogg.se
Postat av: Fru K

Sofie: Det handlar inte om hur han ser ut. Det handlar om hans uttalanden. Jag vet ingenting om honom och jag hoppas verkligen att jag har missuppfattat hans uttalanden.

2007-02-11 @ 14:21:18
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Angelica

Sofie: Han ska bli pappa. Så därför tycker jag att han borde växa upp och ta sitt ansvar. Dessutom är han ju ful. Och dum. Och sjunger kasst. Så inget av det jag skrivit är falskt. ;)

2007-02-11 @ 14:25:37
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica

Fru K: Jag tror inte att du missuppfattat hans uttalanden, han är ju väck.

2007-02-11 @ 14:26:03
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Carro

Usch för Ola Salo.

2007-02-11 @ 19:29:18
URL: http://unikochspeciell.blogg.se
Postat av: Sofie

Angelica: Men fan va ytliga du är. Hans liv är ju att sjunga. Vem är det egentligen som ska växa upp.
Fru K: Han är ung som sagt var och jag tror verkligen inte att Sandra inte tog illa upp.

2007-02-11 @ 20:32:03
URL: http://retrosofie.blogg.se
Postat av: Angelica

Carro: Vad är det för fel på Ola? Han är grym live! =p

2007-02-12 @ 08:28:37
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica

Sofie: Om du nu stör dig så mycket kan du ju sluta läsa min blogg där jag skriver MINA åsikter? Svårare än så är det inte!

2007-02-12 @ 08:29:20
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Fru K

Undrar om lille Vilmer kommit ut än?

2007-02-12 @ 10:47:12
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Angelica

Fru K: Ja, du, får kolla på Aftonbladet.. ;)

2007-02-12 @ 14:06:22
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Linnea

Jag gillar Ola Salo. Han skriver bra texter, har åsikter, och berör folk med sin musik. Respekt! Jimmy Jansson berör inte. Iallafall inte mig. Som pappa till ett barn (och som känd artist) är man en förebild, det verkar inte Jimmy Jansson fatta. Så hans uttalanden är därför lätta att döma.

Jag har ingen egen blogg men återkommer alltid till Angelicas, ingen annan blogg har jag fastnat för.

2007-02-12 @ 14:45:57
Postat av: Angelica

Linnea: Jag kunde inte sagt det bättre själv! Och tack så jättemycket för berömmet, det värmer! :)

2007-02-12 @ 15:13:15
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: sandra

jag älskar jimmy jansson mest i hela värdlen!! har hur många plansher på han och alla skivorna och singlarna. oc det är inte bara jimmy som inspererar, sandra dahlberg. har alla hennes skivor också!! hon är jätte bra! och jag skulle göra vad som helst för att träffa jimmy jansson!! (L) pussar och kramar sandra 14år

(ola salo var inte alls bra! det tyckte iallafall inte jag!!!)

2007-03-17 @ 11:48:11
Postat av: hemligt

carro, hur fan kan du säga usch för ola salo??? han sjunge bäst i världen, coolt mode o ser bra ut. han har något att ge, nt för att det handlar om utseendet, utan också röst och kreativitet, och ola salo har båda! THE ARK IS THE BEST BAND EVER!

2007-04-12 @ 17:54:04
Postat av: mizz ztar

jag håller med fröken hemlig, o sandra, vad vet du om arks musik?? alla dömmer dem efter att de är homo o ola e bi, men är det ändå inte musiken det handlar om!?!?!? hoppas de vinner, de gör de säkert!

2007-04-12 @ 17:55:36
Postat av: dandelion

jag älskar oxå the ark! ola salo e snygg o sjunger asbra o har världens fantasi när det gäller låt texterna!!! jag ska bli som ola en dag!!!! <3
jimmy janson är en wannabe tkr jag, han sjunger dåligt, har SKITTRÅKIGA låtar, de är så upprepande och låter som, ja, nån slags barn-sång! och har ni andra märkt en sak?? amanda låten och vi kan gunga eller vad den hette, låter VÄÄÄLDIGT lika!!! ola salo är min förebild och idol, love him!

2007-04-12 @ 17:59:11
Postat av: Anonym

jimmy janson?! hans låtar e ju likadana, förutom texten, det är första saken man märker att han är en fantasilös bäbis på, andra är att hans texter är tråkiga och för upprepande. the ark är mycket bättre, de har dessutom kommit fram genom att de var duktiga, inte genom en dum dokusåpa! han sjunger inte heller bra, en wannabe. lycka till the ark, ola är bäst!

2007-04-12 @ 18:02:15
Postat av: Anonym

ja, och som linnea skrev om ola salo; han har åsikter! jimmy janson borde vara där han hör hemma! i bloibompa, o nt en stor föreställning som melodifestivalen!ni som oxå gillar the ark, kan gå in på deras hemsida, där finns en gästbok o man kan lyssna på låtar m.m.! hemsidan heter: thearkworld.com

2007-04-12 @ 18:06:56
Postat av: Jenny

Ni alla är så taskiga mot Jimmy, det är inget fel på hans låtar... bara för att ni e så korkade! Låt han få hoppa runt lite det är väll iallafall bätre än att bara stå på samma ställe, att röra på sig lite kallar jag fantasi! Och tidningarna hitta på det dära med att Jimmy skulle sjuka iallafall fast bebisen skulle komma, Asså varför tror ni på tidningar? Snälla skaffa ett liv istället f.r att terrosera artister

2007-04-29 @ 14:55:32
Postat av: Tassos

Cool...

Postat av: Nikodemos

interesting

Postat av: Miltos

Cool.

Postat av: Dimitri

Cool!

Postat av: Anninos

Nice

Postat av: Constantinos

Sorry :(

Postat av: Polyvios

Nice...

Postat av: Yannis

Cool!

Postat av: Panicos

Nice...

Postat av: Titos

Cool...

Postat av: Lambros

Cool...

Postat av: Arion

Nice!

Postat av: Adonis

Interesting...

Postat av: Gustas

Sorry :(

Postat av: Apostolos

Cool!

Postat av: Fanos

Cool.

Postat av: Panicos

Nice!

Postat av: Ivan

Nice

Postat av: Nektarios

Cool...

Postat av: Metrophanes

Cool.

Postat av: Kalinikos

Sorry :(

Postat av: Yannas

Cool.

Postat av: Drymiotes

Nice!

Postat av: Platon

Cool...

Postat av: Alexiou

Nice...

Postat av: Odysseas

Sorry :(

Postat av: Metrophanes

Cool...

Postat av: Carolos

Cool.

Postat av: Sebastianos

Nice...

Postat av: Panagiote

Cool...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback