Angelica gör det igen

Jag kan konsten att irritera andra människor. Det är alltid kul att se och höra hur andra resonerar. Jag har också slagit kommentarsrekord, 78 kommentarer var det uppe nu sist jag kollade mitt inlägg om aborter.

Jag förstår att många blir förbannade, jag hade säkert också tyckt att den där Angelica var helt bakom flötet om jag hade förespråkat aborter, tidiga som sena. Men även om jag tycker att abort kan vara befogat i vissa fall, till exempel vid en våldtäkt eller när man använt preventivmedel innan utgångsdatum men som ändå gått sönder så skulle jag fortfarande aldrig göra abort eftersom jag lever i ett förhållande med killen jag vill dela mitt liv med. Och som en viss Johan sa så hoppas jag i likhet med han att man inte väljer att göra abort på grund av för dålig ekonomi. För i Sverige finns det hjälp att få. Självklart vill jag också hellre ha barn när jag är färdigutbildad, har jobb och en stadig ekonomi. Men man kan tyvärr inte få allt att gå planenligt. Min samhällslärare i gymnasiet blev mamma vid 23 års ålder och hon berättade att om hon och hennes man hade väntat  tills de fått en stadig ekonomi så skulle de få vänta tills de var runt 45 innan de blev föräldrar. Jag vill hellre ha barn tidigt än att vänta så länge för att kunna ge mitt barn en ekonomisk trygghet. Allt löser sig, det är jag ett levande bevis på.

Det här var för övrigt inlägg nummer 600.


Kommentarer
Postat av: Sara

rekordet kan bero på att du svarar i din egen gästbok, det blir nog färre om du räknar bort dem? ;P Jag raderar gamla inlägg som jag inte orkar ha kvar, haha. Så jag undrar egentligen hur många jag gjort under min tid med bloggen. och du.. nu ska jag skriva en sak där uppe, ha!

Postat av: Angelica

Sara: Absolut! Jag måste ju ge dem svar på tal, annars är det ju helt meningslöst med ett kommentarsfält. =p

2007-02-23 @ 15:53:59
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Sara

Ha! I know right? :P

2007-02-23 @ 21:32:35
URL: http://www.luxuriouspearl.blogg.se
Postat av: Angelica

Sara: Que?

2007-02-24 @ 16:51:45
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback