Djävulen bär Prada

 


Imorgon är det premiär av "Djävulen bär Prada". Självklart kommer jag vara på plats!

Handling:
Andrea Sachs är småstadstjejen som drömmer om att arbeta som redaktör på tidningen New Yorker. Hon flyttar till världsstaden och får arbete som personlig assistent åt chefredaktören Miranda Priestly på det berömda modemagasinet Runway (läs Vogue). Och plötsligt befinner sig Andrea i helvetet då Miranda Priestly visar sig vara djävulen själv. Hon kräver fullständig service 24 timmar om dygnet. Som personlig assistent får Andy vara beredd på allt; hon måste servera kaffe med exakt rätt temperatur och i exakt rätt ögonblick. Hon måste ordna fram två exemplar av den senaste Harry Potter-boken flera dagar före utgivningen och se till att de flygs till Paris i Mirandas privata jetplan. Andrea försakar pojkvän och vänner för att dygnet runt ställa upp på chefens nycker. Allt för den eftertraktade rekommendationen från Miranda Priestly på väg mot målet: drömjobbet som redaktör. Till sist inser Andrea att det jobb som "tusentals tjejer skulle dö för" håller på att ta livet av henne och hon måste bestämma sig för om hon är beredd att sälja sin själ till djävulen.


Kommentarer
Postat av: Fru K

Gud så skönt med en till person som inte blev vrålimpad av boken!!!

Postat av: Angelica

Fru K: Ja, jag tycker verkligen den var urtråkig, fast det kanske berodde på att översättningen var så dålig. Ikväll får jag se filmen och jag är säker på att jag enbart kommer njuta. :)

2006-10-20 @ 11:02:07
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback