He´s just not that into you

Vi kunde inte vänta längre. Jag och Mia behövde helt enkelt hyra "Dumpa honom" eller som den egentligen heter "He´s just not that into you". En viktig sak som de tog upp i filmen är sann, att redan när ens döttrar är små flickor och en kille drar i ens hår och säger att man är ful så får vi veta av våra mammor att "Det gör han bara för att han är kär i dig". Det är ju helt sjukt att vi får veta att när en kille beter sig som ett svin mot oss, beror det helt enkelt på att han egentligen är kär men inte vågar visa det. BULLSHIT! He´s just not that into you.

Det absolut jobbigaste med att vara tjej och i dejtingstadiet är att man analyserar vartenda litet sms han skickar. "Varför skrev han kram nu, han har skrivit puss hela tiden..." eller "Vad menar han egentligen med den här smileyn, är han ironisk eller gillar han det på riktigt?". Och så håller vi på. Men filmen visar inte bara hur tjejer är utan också hur killar är. Och att det finns guldkorn både bland tjejer och killar likväl som det finns svin hos båda könen.

Jag vet inte riktigt vad man ska göra för att tolka en kille rätt, jag är ju knappast en expert men jag tror att raka rör är det enda rätta. Så har jag gjort nu senast och det har funkat. För är man intresserad av någon så tar man sig tid för att träffas. Det är bara att inse att ringer han inte efter en vecka så beror det inte på att han tappat struphuvudet och inte kan prata eller för att han har dålig täckning utan helt enkelt på att he´s just not that into you.

Tro mig, den här filmen besparar tjejer (och killar!) en jäkla massa förvirrade funderingar.



"He gave me all the right signs. I know he´s into me."


Kommentarer
Postat av: Ea

Okej, den där filmen måste jag se... ;)

Postat av: Alexzandra

Blev helt galen när jag hörde att den skulle bli film :) Laddade ner omedelbums, ganska torr tyckte jag. Men mycket sanning i den . hehe. Bästa tyckte jag va när de säger att om han vill träffa dig, så kommer han make it happend. spelar ingen roll om han inte har ditt nr för han ser till att få det om han vill träffa dig. Typ som att är det ment to be... <3 MEN du. om du vill veta hur män´s hjärnor fungerar och VARFÖR de handlar som de gör MÅSTE du läsa boken, män är från mars. kvinnor från venus. Jag läser den nu. Jag säger då det, skillsmässorna skulle minska med 50% om alla läste den. Bara att ha förståelse för varför vi handlar olika i olika situationer skulle underlätta SÅ mkt. Ska läsa ut den på tåget nu till oslo. Läs den!!

2009-09-28 @ 10:25:27
URL: http://alexxzzandra.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback