EXTRA! EXTRA!

Kronprinsessan har förlovat sig med sin älskade grabb från landet, Daniel Westling. Det är stort mediauppbåd i Sverige och jag fattar i n g e n t i n g. Vem bryr sig om de förlovat sig eller inte? Det var väl på tiden i sådana fall, snart är ju tronarvingens ägg gamla och odugliga, det måste ju bli småprinsar och sessor snart för att föra kungaätten vidare. Därför höjer jag inte ens på ögonbrynet över det faktum att de förlovat sig.

Kungafamiljen har ändå ingen makt. Jag kan lika gärna vara utan monarki om det inte vore för de fantastiska historierna kungafamiljen genom århundranden fört med sig. Maskeradmord, krig, otrohet och oäktingar. It´s very dirty and I like it.

Är du för eller emot monarki?



Bild:
Realtid

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jag är mot! hur töntigt som helst att ha kungafamilj, dem gör ingenting ( okej dem inviger lite sjukhus eller klipper banden på ett nytt museum uppe i norrland ) vem bryr sig?

Jag drog inte heller på smil banden eller klappade händerna när det var live från slottet och nedröäkning SNART SNART BLIR TILLKÄNNAGIVS DERAS FÖRLOVNING haha. super kul.



Ge oss en president som gör nått med pengarna!

2009-02-24 @ 17:00:58
Postat av: Bella

Tidigare tjatade pressen ihjäl oss om att dom borde förlova sig & "alla" undrade när dom skulle göra det. Nu tjatas det om att dom gjort det och att det blir bröllop nästa år. Nu kan man inte lyssna på radio eller läsa tidningen längre, bara de lokala :)

Postat av: Emma Larsson Westermark

Jag kan inte säga att jag är för monarki, för de har ingen makt och det kostar jävligt mycket pengar att ha dem, när de ändå inte är till någon direkt nytta förutom att vara ett ansikte utåt. Jag kan däremot inte heller säga att jag är helt mot monarki, men det vore bättre med en BRA president som gör någon ordentlig nytta än att vi har en kung som vill ha sjukt mycket pengar för att det är dyrt att ha vuxna barn, vad hände med det där att man ska jobba och tjäna sina egna pengar när man blir vuxen?

2009-02-24 @ 18:42:02
URL: http://larssonwestermark.blogg.se/
Postat av: Emma Larsson Westermark

Men visst måste jag erkänna att det känns lite mysigt nu efter alla års väntan att se när de förklarar kärleken för varandra och att det äntligen är dags, för de har varit så förbannat tysta om allt förut, lite blödig är jag nog allt! Vår kronprinsessa med halvmögliga ägg ska äntligen bli gift ;)

2009-02-24 @ 18:47:41
URL: http://larssonwestermark.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hej på Er !!!!

Jag tror ni alla är lite avensjuka ni som inte har "hittat" någon ännu.....L....Jag tror Era bröllop blir så här mycket uppmärksammade.hm.hm.......eller vad gör det....hi.hi

2009-02-24 @ 19:22:03
Postat av: Anders V

klart mot..tur att de inte ar mkt men det kostar på tok för mycket, de är överskatade, bras förföder är ju bara krigare och mörare,, leve republien

2009-02-25 @ 13:45:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback