Living in a material world

Visst är det underligt egentligen, att man får presenter för nästan allting! Man får presenter redan på BB när man ligger där, rosa, skrynklig, nyskiten och ful, "Grattis, det blev en flicka.. typ" och sedan är det dop och då får man silverskedar som man ska titta på om två decennier och minnas tillbaka hur prästjäveln nära dränkte en i dopfunten. Sedan börjar kalasen redan vid ett års ålder och så pågår det fram tills man är död. Och mitt emellan allt det får man julklappar, konfirmationspresenter, förlovningsgåvor, bröllopspresenter och inflyttningspresenter..!

Och ehm, nämnde jag förresten att min inflyttningsfest blir nu på lördag? Presenter mottages tacksamt i form av en kapsylöppnare, vinflaskor (fulla helst) och skålar som jag kan fylla med chips och popcorn.


Kommentarer
Postat av: Mia

Presenten fixade jag idag faktiskt. Men kan avslöja att de är varken en kapsylöppnare eller en vinflaska. ;)

Postat av: Mia

.. och ingen skål heller, som du kan fylla med chips och popcorn. Vaddå bjuder du inte på nå ostbågar?! haha.

2008-03-26 @ 15:57:54
URL: http://mya.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Mia: Haha, klart jag bjuder på ostbågar men det får bli i salladsskålen! :P

2008-03-26 @ 19:11:53
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback