Livet är ett maraton

Hela livet är ett enda långt maratonlopp och det känns som att man tävlar om att komma först i mål. Nu är det väl inte så att majoriteten av människor tävlar om vem som dör först utan snarare vem som hinner uträtta mest på kortast tid. Och jag är precis likadan. Jag har alltid haft bråttom. Jag lämnade in skoluppgifter före alla andra, jag skrev proven snabbast, jag tog första fyllan tidigt och jag utbildade mig till mitt drömyrke som 19-åring. Jag har alltid sagt att jag ska ha barn, gifta mig och bygga mitt drömhus innan 30. Som om det vore värre att börja bygga sitt drömhus som  31-åring. Ja, man önskar ju nästan att jag skulle bryta benet och på så vis inte kunna tävla om att bli först i mål hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Ida

Människans allra största svaghet: Att vi verkar spendera hela våra liv på att försöka göra dom bättre, överträffa andra och uppnå något slags ouppnåligt nirvana. Hmm..knepigt det där :P

Postat av: Angelica Lindvall

Ida: Det är så jävla sant. Och hemskt.

2008-03-25 @ 16:03:30
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Vemundkjersti

Had to leave my mark, Nice site! Rugzar

2008-09-08 @ 11:48:40
URL: http://vemundkjersti.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback