RIP Heath Ledger

Jag antar att jag måste skriva något om en av Australiens bästa skådespelares plötsliga bortgång. Anledningen till att jag väntat med att skriva är för att jag blev så otroligt chockad när jag såg Aftonbladets svarta löpsedel i onsdags. Heath Ledger var ju en boy next door från Perth, inte någon jävla knarkare med självmordstankar. Men när demonerna blir för högljudda och tankarna för djupa är det svårt att ta sig ut ur mörkret oavsett vilken person man än är. Fast jag tror att det var en olyckshändelse. Heath Ledger ville inte dö. Han ville inte lämna sin lilla dotter faderlös. Det finns inte en möjlighet.



Jag och Evelina var ena riktiga mesar förut (ja, vi är nog fortfarande rätt mesiga). Vi brukade sitta och titta på "Patrioten" och "10 orsaker att hata dig" om och om igen, bara för att se Heaths vackra leende och hans nötbruna ögon. Vi till och med firade hans födelsedag genom att baka en tårta. Ja, besatthet är nog ordet jag söker här. Rest in peace, älskade Heath.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback