Ge aldrig upp, ni kan om ni bara vill!

Jag blir så jäkla imponerad av unga tjejer och killar som redan som fjortonåringar är drivna till max och vet vad de vill bli. Ofta ändras ju till exempel val av yrke. En fjortis som vill bli astronaut kanske slutar som vårdbiträde men trivs förbannat bra med det. Sedan finns det fjortisar som drömmer om något och faktiskt genomför det till punkt och pricka. Jag var den fjortisen som drömde om att få arbeta som journalist. Jag är där nu. Och på många sätt beundrar jag mig själv för att jag aldrig gav upp utan forsatte att kämpa trots motgångar. Jag kom inte in på journalisthögskolan men jag knäcktes inte av det. Istället letade jag upp andra alternativ och vips, där fanns det en journalistlinje jag faktiskt kunde söka och hade en chans att komma in på.

Trots prövningar och motgångar får man aldrig ge upp, det går om man bara vill! Man måste kämpa för det man vill ha och det gäller inte bara drömjobbet utan livet i stort.

What doesn´t kill you makes you stronger.


Kommentarer
Postat av: Alexzandra

Tänker på det där armbandet som finns på kyssjohanna "never give up" : ) det skulle ju passa dig, hehe. Jag är mer för "don`t look back"..

Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Ja, haha, det skulle det nog! ;)

2007-09-28 @ 23:23:22
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback