En naken text

Jag har alltid skrivit alltifrån dagböcker, kom-ihåg-lappar, listor, sagor, noveller till dikter, artiklar och önskelistor. Och jag har alltid funnit mitt skrivande mycket roande och även andra har funnit det mycket roande. Till exempel min kompis som läste min privata dagbok när jag satt nere i köket och åt mat. 

För att inte tala om min bedårande lillebror som tog mina fråga chans-lappar som jag fått av den fulaste killen i klassen och visade dem för alla som satt på skolbussen.

Jag har även tvingat mina klasskamrater att lyssna på mig på roliga timmen varje fredag i mellanstadiet då jag utkommit med en rykande färsk bok. Dessa böcker som handlade om mord, droger och sex ledde till att min lärare kontaktade mamma för att fråga om jag hade det bra hemma.

När jag tänker tillbaka på hur jag skrev förut så blir jag väldigt stolt över mig själv. Jag var så ärlig och naturlig. Nu på senare år har jag blivit pryd. Mina texter är inte alls lika nakna och ärliga längre. Jag har tappat min förmåga att få folk att gråta, skrika, bli berörda och allmänt irriterade. Jag måste nog gå en kurs.


Kommentarer
Postat av: Liza

Haha, jag kommer aldrig glömma dina sjukt spännande "böcker" när vi var mindre. Jag var alltid avundsjuk för att du skrev så bra :) och det är jag än!

Postat av: Angelica Lindvall

Liza: Gullunge! =p

2007-10-26 @ 14:09:28
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Petri

Minns du när flera klasskompisar härmade dig med böckerna. Du var klassens stjärnförfattare. Minns du?

2007-10-29 @ 19:11:16
Postat av: Angelica Lindvall

Petri: Va? Härmade flera? Vad roligt! =p Tack för komplimangen! ;)

2007-10-29 @ 20:50:09
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback