Central Park

I dag har jag och Alexz promenerat några timmar i världens mysigaste park. Central Park har 26.000 träd och jag tror också att det finns 26.000 ekorrar här. Vilket håll man än tittade åt kryllade det av små söta, svarta(!) ekorrar. Min kamera är stendöd, det går inte att öppna luckan till batterierna så jag måste skicka in den på lagning igen(!) när jag kommer hem. Om jag inte får den innan min Thailandsresa (tveksamt) så måste jag köpa en ny kamera vilket suger eftersom jag älskar min Kodak.

Jag och Alexz har i alla fall lyckats tagit många fina bilder med hennes kamera så när jag kommer hem ska ni få se bilder på yviga ekorrar, en bakistrött Angelica i sin allra sexigaste pose och en helt underbart vacker park. Det är så lummigt med alla träd och vattendrag och det finns restauranger, musem och till och med en djurpark. Jag och Alexz satte oss på gräset och läste en varsin bok i sann New York-anda vilket fick mig att tänka på scenen i Cruel intentions när Reese Witherspoon gråter när hon läser en bok. En annan scen i filmen som spelades in i Central Park är när Sarah Michelle Gellar och Selma Blair hånglar. En inte alltför smickrande scen kanske.



Åh, så fort jag ser en film som är inspelad i New York kommer jag vilja åka tillbaka! Ingen kan bli besviken på New York för det är tveklöst världens bästa stad. Jag vill dra med mig hela familjen hit och visa dem vad stan har att erbjuda, och tro mig, det är en hel del!


Kommentarer
Postat av: Filippa

Dra med mig! Dra med mig! Dra med mig!!

Postat av: stephie

Ska till New York i januari... Några bra tips på affärer? kram!

2007-10-16 @ 16:54:34
URL: http://stephiesmode.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Filippa: Hihi, klart att jag drar med mig lilla Filippa!

2007-10-16 @ 17:17:24
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Stephie: Du far halla utkik i bloggen, jag ska gora en fullstandig shoppingguide nar jag kommer hem till Sverige igen, det blir nagon gang nasta vecka!

2007-10-16 @ 17:18:22
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback