Jag vill inte se dina tuttar!

Det är sådana här saker som får mig att skämmas över att vara tjej.

Jag antar att eftersom killar får visa brösten (vilka bröst förresten?) så vill tjejerna att även de ska få visa brösten på badhus. Jag brukar solar topless hemma på gården, på badplatser där det inte är alltför många stirrande småyngel som får stånd bara av att se en trädklyka och även utomlands där det är tillåtet att sola topless. Men jag skulle aldrig och då menar jag ALDRIG vilja vara utan bikiniöverdel på badhus. Jämställdheten behöver inte dras till sin yttersta spets hela tiden.

Vad tycker du? Ska tjejer också få gå med bar överkropp i badhus som killar?

Kommentarer
Postat av: P.

"Jämställdheten behöver inte dras till sin yttersta spets hela tiden".

Precis. De kanske kan ha speciella tider?

Men mig kvittar det, jag är sällan i badhus.

Postat av: Angelica Lindvall

P: Haha, nu var du rolig. Ja, jag vill inte se en massa fula hängtuttar ÄVEN inne i badhuset, det räcker med omklädningsrummet. Huvvaligen.

2007-11-17 @ 17:11:24
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: E

Jag håller med dig - jag vill inte ta del av andras tuttar. Håll bikiniöverdelen på! Allt annat är korkat, tycker jag.

2007-11-17 @ 17:21:29
Postat av: In The End

Hell no, lämna NÅGOT till vår fantasi, tack. // Boobslovin guy

2007-11-17 @ 17:28:50
Postat av: Angelica Lindvall

E: Ja, det känns äckligt. Nog för att Sverige är ett ganska liberalt och jämställt land i övrigt men ändå, det känns lite too much.

2007-11-17 @ 17:34:52
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

In The End: Ja, jag håller fullständigt med.

2007-11-17 @ 17:35:37
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: plin

Jag tycker mest att vårt samhälle ska få desexualiseras (finns det ordet?) äh, du fattar kanske vad jag menar?

2007-11-17 @ 18:38:36
URL: http://aldrig.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Plin: Nej, jag fattar faktiskt inte vad du menar.. =p

2007-11-18 @ 03:02:31
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Thomp@

Har inget emot att kvinnor badar topless men det är inte för att jag vill se tuttar utan för att jag vill att människor ska få bestämma själv. Varför är ett bröst äckligt? Och egentligen bara själva bröstvårtan eftersom det mesta av bröstet redan visas??
Att desexualisera borde betyda att man kan se en naken människa som en människa utan kläder och inte som ett sexobjekt.

2007-11-18 @ 19:31:16
Postat av: Tovan

Jag tycker definitivt att de kvinnor som vill bada utan bikiniöverdel ska få göra det, ser inte något argument till att de inte skulle få göra det. Vad är grejjen egentligen?

Hittills har ingen lyckats komma med ett enda vettigt argument till varför man inte skulle få bada topless på badhusen..

BTW - det är tillåtet att sola topless i Sverige också... Finns inga som helst lagar som reglerar det..

2007-11-20 @ 09:26:55
Postat av: Angelica Lindvall

Thomp@: Men om vi nu ska ha ett desexualiserat samhälle så borde vi väl gå spritt språngande nakna i badhusen? Nej, jag vill nog allt lämna lite åt fantasin. Nakenhet är vackert i en viss mån men tänk dig alla små barn i badhusen som skulle tvingas se både det ena och det andra, de kommer få men för livet.

2007-11-20 @ 10:05:12
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Tovan: Ja, jag tycker precis som jag skrev till Thomp@ att nakenhet är vackert i viss mån men jag vill allt lämna lite åt fantasin.

2007-11-20 @ 10:06:19
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback