Varning för amöbor

Min matförgiftning var lunchens stora samtalsämne. Det är ganska typiskt för våran klass att diskutera osmakliga vid matbordet.

Jag känner min kropp och vet att något inte är riktigt som det ska vara. Det känns som att jag blir uppäten inifrån. Så fort jag ätit mår jag illa och magen blir hård som en sprickfärdig ballong. Klassen gissar på att jag har någon av följande sjukdomar:

Salmonella
Sars
Fågelinfluensa
Magsjuka
Springmask
Binnikemask

Men Sanja tar ändå priset vad gäller det mest kreativa sjukdomsförslaget. Hon tror att det är en amöba som byggt bo i min mage. Själv vet jag inte vad det är för fel på mig men det lutar mest åt salmonella. I morgon har jag mått dåligt en vecka och blir det inte bättre efter helgen så måste jag uppsöka läkare.

Kommentarer
Postat av: Sofia Style

hoppas du mår bra snart!

Postat av: Angelica Lindvall

Sofia Style: Det hoppas jag med! Tack för omtanken! :)

2007-05-11 @ 13:12:26
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Alexzandra

hha, det låter som mask :-S Fast alltid när jag är sjuk känns det som nått äter mig innifrån... Även om jag precis ätit är min mage stor o tom typ..

2007-05-12 @ 13:41:36
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Jag tror mer på matförgiftning faktiskt. Ska åka till läkare imorgon och be dem skriva ut tabletter som neutraliserar magen.

2007-05-13 @ 12:51:40
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback