Jag är så trött på homos, bin och transor

För ett tag sedan fick vi i klassen svara på en enkät. Det var en enkät med frågor som rörde homosexualitet. Sådana frågor är extra svåra att svara på när man själv är straight. Jag tycker egentligen inte att jag har med det att göra. Det känns så förlegat att kalla människor för olika sexuella typer. Ungefär som när man kallade folk för olika raser för bara några år sedan. Människor är människor, det kommer vi aldrig undan men att vi sedan är olika har ju inte riktigt med saken att göra tycker jag.

Frågorna handlade bland annat om inseminationer, adoptioner och om homosexuella skulle få gifta sig i kyrkan. Jag ville helst inte svara på någon av frågorna eftersom jag nästintill tycker att det är kränkande gentemot homosexuella. De kan väl bestämma själva vad de vill göra, ska kyrkan sätta emot en vigsel mellan ett älskande par? Jesus hånglade ju med flera av sina lärjungar och det var över tvåtusen år sedan! Give me a break. Och det är väl bättre att ett barn får chansen att växa upp hos två kärleksfulla bögar än hos en knarkande farsa som slår barnets morsa? En bra förälder har ingenting med könet att göra. Det sitter i hjärtat och i hjärnan. Man behöver inga lagar som hindrar två människor som älskar varandra att få skaffa barn eller gifta sig. Det är år 2007. Get use to it.



Vad tycker du? Håller du med Angelica? Bloggen är öppen för diskussion i kommentarsfältet nedanför.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag håller med fullt ut!

2007-05-17 @ 21:41:11
Postat av: Pär

I agree. Det måste vara bättre för ett barn att växa upp med två kärleksfulla "föräldrar", som dock råkar vara av samma kön, än med en mor och en far som bråkar, slåss och på olika sätt ger barnet en traumatisk uppväxt.

Postat av: siri

du kunde inte ha sagt det bättre!

2007-05-18 @ 14:00:09
Postat av: Angelica Lindvall

Hanna: Ja, det är ju för fasen 2007, dags att ta itu med de riktiga världsproblemen istället!
Pär: Absolut! Föräldraskapet sitter som sagt i hjärnan och hjärtat, inte i könet.
Siri: Tack tack! :)

2007-05-18 @ 15:08:33
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Nineve

Varför argumenteras det då bara för att homo och hetro par ska få gifta sig? Det finns många andra kärleksrelationer. Varför måste man vara två? varför måste man ha en sexuell relation för att få gifta sig? Varför vill du fortsätta ha en diskriminerande äktenskapslagstiftning? det är ju kärlek det handlar om.
Anledningen till att alla experter var mot förslaget om att homosexuella skulle få adoptera var för att man vet att det inte är till barnens bästa. Länder stänger sina gränser för adoption och barn blir kvar på gatan istället....ökad efterfrågan på adoptivbarn leder också till att barn själs från sina biologiska föräldrar och säljs till väst. I kampen för homosexuellas rättigheter ökar barnens lidande...ingen har sagt att de skulle vara sämre föräldrar.

2007-05-20 @ 00:51:45
URL: http://nineves.blogspot.com/
Postat av: Angelica Lindvall

Nineve: Jag tror att du har missförstått hela mitt inlägg. Läs det en gång till så förstår du nog bättre.

2007-05-20 @ 10:44:31
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback