Eurovision får mig att kräkas

Jag förstår inte varför jag ens vill titta på spektaklet. Det är ju samma visa varje år. Öststatsländerna röstar på varandra och det sämsta bidraget efter det andra kammar hem alla tolvor. Nog för att de nordiska länderna också sympatiröstar på varandra men det hör inte till saken. Rätt låt bör vinna i alla lägen. Var den lesbiska kampsången bra? Var silverjackorna bra? Nej, det var uselt och jag tycker att den svenska staten borde skicka gratis öronapparater till hela Europa. För de har fel på hörseln om de röstar fram så enormt dåliga bidrag.

Så här borde det sett ut:

1. Ungern (tjejen hade ju bäst pipa i hela tävlingen, dessutom är det coolt att hon hade vardagstrista jeans och ribbat linne i en tävling där den som glittrar mest vinner).
2. Sverige (Ola var sjukt nervös, det märktes tyvärr alldeles för mycket).
3. Ryssland (coola tjejer som sjöng bra men jag gillar inte den svarthåriga tjejen med gluggen eftersom Thomas tyckte att hon var snygg).
4. Finland (Evanescence-kopia med hyfsad bra röst men så där brukar jag låta på fyllan "Leave me alone, I wanna go hoooooome". Jag blev inte vidare imponerad med andra ord.
5. Tyskland (oftast när en tysk sjunger låter det alltid som en nazistisk marschsång men den här låten gillade jag).


Bild:
www.stim.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback