Beyond borders

Det var meningen att jag skulle se Legally Blonde 2 men jag fastnade för Beyond borders på fyran istället. En film som berörde mig på djupet.


Angelina Jolie spelar en amerikansk kvinna Sarah Jordan som lämnar sitt trygga medelklassliv för att bli biståndsarbetare i fattiga länder. Resan börjar i Etiopien mitt bland svältande barn med svarta ögonlock och uppsvällda magar. Sedan får man följa Angelina Jolie och läkaren Nick Callahan som spelas av Clive Owen till Kambodja. Särskil en filmscen därifrån har etsat sig fast i mitt huvud. En liten kambodjansk pojke på ett år sitter på ett golv och några militärer kastar en handgranat till pojken som börjar leka med den. Pojkens mamma springer för att rädda pojken men skjuts ihjäl. Samtidigt hörs ett klick från handgranaten. Så fort jag blundar ser jag den gråtande pojkens ansikte.

Det är en film som verkligen berör och jag gissar att producenten och regissören bakom filmen betalade enorma summor till Etiopien för att få filma de svältande barnen. Och kanske är det sådant som behövs, en klichéartad amerikansk film med bilder på svältande barn och operationer mitt i öknen som behövs för att få människorna i i-länderna att reagera.

Bli världsförälder hos Unicef
här!


Kommentarer
Postat av: Candy

Jag slökikade på den i fredags. Blev nyfiken, men filmen hade redan gått så länge att det var meningslöst att försöka hänga med. Men då vet jag att jag verkligen bör se den framöver!
Jag lade dock mest märke till hur förbaskat snygg dne kvinnan är. :P

Postat av: Angelica Lindvall

Candy: Ja, du måste se den! Ja, Angelina Jolie är en av världens sexigaste kvinnor. Hon verkar vara en stark kvinna.

2007-05-20 @ 19:29:39
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Nina

Jag håller sjukt mycket med!
Hon är inte bara otroligt sexig, hon är så jävla vacker!
Jag ska nog gå och leta upp filmen direkt :)..

2007-06-12 @ 22:56:45
Postat av: Angelica Lindvall

Nina: Ja, hon är naturligt vacker. :)

2007-06-13 @ 13:26:49
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback