Att välja rätt

Varför ska livet bestå av val? Kan inte någon redan ha bestämt en väg jag ska gå och sedan är det bara att följa den? Varför är jag fylld till bredden av känslor när jag mest av allt bara vill vara likgiltig som en sten? Jag vill inte bry mig om det är sol eller om det regnar. Jag vill inte bry mig om jag lever eller dör. Jag vill inte välja den trygga vägen med killen som sparkar boll. Jag kanske vill ha den där killen som sparkar sönder något. Som kanske står och sparkar på mitt hjärta så att det går i tusen bitar. Fast nu talar jag emot mig själv. Man kan inte vara likgiltig och samtidigt vara fylld med känslor. Hur vet man när något är rätt? Ska det kännas på ett visst sätt? Kanske känner vi alla olika inför samma saker. Jag vill inte känna som hon. Jag vill känna som jag.


Kommentarer
Postat av: Sofia Style

låter som något jag skulle ha kunnat skriva, fan ibland är det så svårt att leva. Kram!

Postat av: Angelica Lindvall

Sofia Style: Ja, livet är fullt med val som man ibland inte vill välja.

2007-05-15 @ 17:49:37
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Vi blir aldrig nöjda. Tänk va hemskt egentligen - om nån annan gjorde ens val? :-S fast samtidigt tror jag att jag vet hur du känner. Orka ha pressen på sig att ta livavgörande val. Man vill så mkt olika grejer samtidigt att man i slutändan inte väljer nånting alls av det.. Jag är iaf rädd att det är så jag funkar. MAn är rädd för att förlora därför stannar man kvar av trygghet och rädsla..

2007-05-15 @ 18:33:13
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Ja, det är det som är så sjukt. Att man kanske stannar kvar av trygghet och av rädsla för att pröva något helt annat. Varför är man aldrig helt säker i sina val?

2007-05-15 @ 20:03:02
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback