Milstolpe

Jag tvingade ut bästis på en milslång power-walk i dag. Hon klagade ungefär halva vägen men sedan ville hon helt plötsligt gå en omväg som tog bra mycket längre tid än bara milsrundan. Inte mig emot. Vi gick närmare 13000 steg, det kändes bra i vaderna efteråt kan jag säga. Nu måste min hjärna bara fatta att jag som vanligt kommer gå upp i vikt först (muskler) innan kilona minskar. Så har det varit tidigare och jag tror inte det blir någon skillnad nu heller.

Den främsta anledningen till att jag vill gå ner i vikt är för att jag snart fyller 20 år, om exakt fyra månader. Jag vill ha min drömkropp då. Dels för att jag kommer trivas till fullo med mig själv men också dels för att efter 20-årsgränsen är det generellt svårare att gå ner i vikt. Som om inte det vore nog så slutar jag utvecklas rent kroppsligt också. Nu går det bara utför med en hud som åldras och tuttar som börjar hänga. Det är bäst jag ser till att ha roligt under tiden.

Kommentarer
Postat av: Sara

Tvärt om säger jag. Jag tyckte det var jättejobbigt att försöka gå ner i vikt vid 19-20 års ålder, men sen gick det betydligt enklare när jag provade igen när jag var 23-24. Nu är jag inne på 26:e året och jag har helt klart min idealvikt och har hållt samma vikt i typ 2 år. Men du är jätteduktig som går in för dethär, det är bra att ha bestämt sig för något och sen ge sig fan på det. You go girl!

Postat av: Angelica Lindvall

Sara: Ja, det kan ju såklart vara olika för olika personer. Men rent generellt så är det svårare att gå ner i vikt ju äldre man blir. Fast det är som du säger, har man bestämt sig så går det undan! Tack för uppmuntran! =)

2007-03-21 @ 08:25:21
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Candy

Usch, jag känner hur förfallet redan börjat. Har rynkor kring ögonen och på en del andra ställen.. magen känns slapp.. huden är torr och fnasig.. håret har inte alls samma kvalitet som tidigare.. gah! Bara att ge sig ut i djungeln av "mirakelkrämer", samt köra stenhårt på gymmet.

2007-03-21 @ 20:12:38
URL: http://onlythefakessurvive.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Candy: Ja, åren går så fort och vips så står man där, rynkig och grå. Nejdå, riktigt så farligt är det väl inte, men ja, mirakelkrämer och gymmet är det som gäller! =)

2007-03-21 @ 20:48:20
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback