Mardröm bli med barn

Jag har alltid velat bli en ung mamma. Det kan bero på att jag är i den åldern då alla kvinnor i min släkt blivit gravida. Jag är nästan för gammal egentligen. Mormor var bara 16 år när hon fick min mamma och mamma i sin tur var 20 år när hon fick mig (då hade hon redan varit gravid en gång innan men fått missfall). Det är inte konstigt att jag känner lite press inför det här med barnafödandet. Barn finns inte inom den närmaste framtiden eftersom jag enbart vill kunna fokusera på mig själv ett par år. Jag vågar påstå att man skaffar barn av rent egoistiska skäl. Det är gulligt med bebisar och det känns som en naturlig del av livet men man skaffar dem ändå av själviskhet. Missförstå mig rätt men jag skaffar ju inte barn för att Fredrik Reinfeldt vill öka Sveriges befolkning utan för att jag själv vill bidra med en söt bebis i min släkt.

Även fast jag har tänkt hinna med och skaffa åtminstone en bebis innan 25 så är mina meningar kring detta delade. Jag hade värsta mardrömmen på länge i natt. Jag drömde att jag var höggravid och bebisen var sjuk och skulle dö efter att jag fött den. Jag hade inte vetat om att jag var gravid och festat på som vanligt och sedan när jag fick veta att jag väntade en bebis var den redan sjuk på grund av mitt festande (här bör jag dock påpeka att jag högst festar en gång varannan månad i snitt men ändå, tänk vilken hemsk tanke!).

Det var verkligen hemskt att veta att jag skulle föda ett barn som var sjukt på grund av mig. Jag vaknade alldeles kallsvettig och drog febrilt händerna över magen som lyckligtvis var platt. Ibland är jag faktiskt mycket tillfreds med min kropp.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hade också en dröm om att jag gravid en gång, i högstadiet. Drömde att magen var så stor så jag fick inte upp dörren till mitt skåp i skolan. Jag grät och grät. Skitlarvigt, men just då var det ångestladdat. :)

Postat av: Angelica Lindvall

Sofia: Ja, men man kan verkligen känna igen sig i ångesten!!

2007-03-05 @ 21:52:06
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Anonym

Det ända du gör i din blogg är att tjata om och om igen om samma saker.
1.Rädslan föra att bli en ung mamma.
2.Du och din ungdomskärlek.

2007-03-06 @ 09:26:00
Postat av: Anonym

[anonym haha!bra skrivet, för det har jag tänkt på så många gånger. tycker du verkar vara en mycket osympatisk människa förresten angelica.

2007-03-06 @ 11:15:24
Postat av: Angelica Lindvall

Anonym: Vad klassas förresten som en ung mamma? Jag vill ha barn före 25, det är tämligen snart och många skulle också säga att det är rätt ungt. Bara så du vet. Och det här är MIN blogg och jag skriver om vad jag vill och passar det inte herrskapet så kan du dra! Comprende?

2007-03-06 @ 18:27:31
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Anonym: Du känner uppenbarligen inte mig eftersom alla mina vänner och bekanta tycker att jag är en mycket sympatisk människa. Synd att det inte faller dig i smaken bara.

2007-03-06 @ 18:28:51
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Jimkaroline

Hi! Your site appeared very useful to me. Excellent work, thanks.

2008-09-10 @ 13:28:45
URL: http://jimkaroline.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback