Seven days a week

Jag har jobbat sju dagar i sträck. I dag hade jag min lediga dag och på fredag är jag också ledig. Sen jobbar jag helg igen. Fast det är riktigt roligt att jobba helg. Man får i princip bara åka på roliga evenemang men det blir mer jobb förstås. Jag är ju den som gör hela Borlängeupplagan. Så i dag finns det fem artiklar med i tidningen samtliga skrivna av mig samt en jäkla massa polisnotiser. Det mesta har varit kul att göra. Bland annat har jag varit på dragracing, självplock av jordgubbar och jag har också sett när Guinness rekordbok dokumenterat världens största strutsägg som finns hos Sahlins struts i Borlänge. Det är min andra intervju på engelska som jag gjort under tiden på DD. Jag tror att C-kursen i engelska gjorde susen!

Som journalist får man verkligen vissa privilegier, bland annat fick jag och fotografen följa med paret Sahlin och teamet bakom Guinness rekordbok in i rummet för äggkläckning. Jag såg flera strutsbebisar som kläcktes. De är riktigt fulsöta med sina duniga skallar och långa ögonfransar. Jag blev ärligt talat helt förälskad.

Jag intervjuade också Borlänges lokala fotbollstalang Kebba Ceesay som bytt Brage och division 2 mot Djurgården och allsvenskan. Intervjun kan ni läsa i morgon i Dala-demokraten.

Kommentarer
Postat av: Filippa

Du är så duktig, läser alla dina artiklar :)

Postat av: Angelica Lindvall

Filippa: Tack, vad gullig du är! :)

2007-07-23 @ 21:22:31
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback