40-taggarnas afton

I går hade mamma 40-årsfest. En mycket lyckad sådan. De sista festdeltagarna gick hem strax efter klockan fyra i morse. Jag somnade vid tre så jag höll låda rätt länge ändå. Och sjöng tillsammans med trubaduren gjorde jag också. I sisådär fyra timmar. Brorsan förevigade detta plötsliga infall på sin videokamera och jag hoppas innerligt att den inte hamnar på Youtube. Visserligen tyckte jag att vi sjöng lika fint som Johnny Cash och June Carter men "Jackson" och "It ain´t me babe" kommer aldrig bli de samma igen.

Mitt alkoholintag för kvällen var en jävla massa sprit som jag blandade med fruktsoda, jägermeister och lakritsshots. Det gick förträffligt bra.

40-taggare vet hur man festar, jag känner mig som världens oskuld på området. Till och med de mest pryda gästerna släppte loss efter midnatt och dansade på knäna och sjöng i mikrofonen. Mamma fick dessutom världens största gratulationskort av byfolket. Över 50 personer hade skrapat ihop pengar för att mamma ska kunna få åka iväg på en utlandsresa. Hon fick ett resepresentkort på 6000 kronor. Gissa om hon blev nöjd?

Vilken kväll! Vilken fest! Vilken mamma!

Kommentarer
Postat av: Emma

Oj, bäsna folk är snällt folk!

Postat av: Angelica Lindvall

Emma: Vill jag lova, snällast av dem alla. :)

2007-07-08 @ 22:32:47
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback