Vila is the store

Eftersom mitt inlägg om klänningar nådde en större skarat änkte jag berätta om min absoluta favoritbutik. Vila är ett danskt klädmärke som utökat sin design och öppnat butiker runt om i Europa. I Sverige finns det uppemot ett 30-tal butiker. 

Vilas design är omtalad för dess feminina och personliga touch. Det finns en härlig mix av enkla plagg som skjorta och väst till mer uppseendeväckande kläder som brokadlinnen, cocktailklänningar och kjolar i starka färger. Det är mycket spets, tyll och även en aning bohemiskt för dem som gillar det.

I vår är trendfaktorn riktad mot 50-och 60-talsklänningar vilket jag verkligen ser framemot. Det blir axelbandslösa och A-linjeformade klänningar och vida kjolar. Tunikor är också något som kommer matcha fint till leggings och tights. Kort och gott är det en design som passar tjejer som vill vara lite mer kvinnliga än genomsnittet och ha klänningar, kjolar och leggings även till vardags och gärna året om.

Gå in på
www.vila.dk för mer information.

Kommentarer
Postat av: Liv

Jag gillar oxå VILA har en riktigt snygg oversize-tröja därifrån :-)

Postat av: Angelica

Liv: Ja, fler borde upptäcka deras fantastiska utbud! :)

2007-01-11 @ 14:41:38
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback