Praktikplats

Under gårdagen var jag en sväng till Dala-Demokraten där jag ska ha min praktik vecka 10 och 11 (i morgon ska jag till Borlänge tidning där jag ska vara sista praktikveckan). Jag blev varmt mottagen och längtar verkligen att få komma ut på fältet (även fast jag älskar att plugga också). Men det känns mer på riktigt att ha arbetskamrater än klasskamrater. Det är helt skilda saker så vitt jag vet. För på ett jobb nedvärderar man inte sina kolleger och får dem att känna sig odugliga eftersom alla eftersträvar samma sak, att göra en grym tidning. Till skillnad mot avundsjuka klass"kamrater".

Jag tror på att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad. Det är något som jag eftersträvar till vilket pris som helst.


Kommentarer
Postat av: Fru K

Det där med att behandla andra som man själv vill bli behandlad är oerhört viktigt. Karma... "What goes around comes around" som de säger!

Postat av: Johanna

Bra att du trivdes =)
Jag har skaffat en blogg nu!
Samma namn som på lunarstorm

2007-01-31 @ 13:29:00
Postat av: Angelica

Fru K: Ja, men det stämmer verkligen! :)

2007-01-31 @ 13:43:24
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica

Johanna: Vad roligt! Då ska jag läsa! =p

2007-01-31 @ 13:43:40
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Linnea

Ett tillägg på Karma-fronten. Jag tror på att Karma är något som fungerar inom detta liv. Det jag gör får jag äta upp, välsmakande eller tungbeska, senare under mitt liv!

Super lycka till på praktiken!!

2007-01-31 @ 19:04:50
Postat av: Angelica

Linnea: Du kom aldrig över det inlägget va? ;) Men det kanske stämmer, vem vet! Tack! :)

2007-01-31 @ 21:24:23
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback