Körkort och nervositet

Jag antar att det inte bara var min blogg som var på stridshumör i går. Mycket irriterande. För att lätta min irritation så gick jag ut på en promenad med bästis som var sjukt nervös inför i dag då hon förhoppningsvis tar körkort. Lycka till gumman! ♣

Jag minns exakt timmarna innan jag skulle ta körkort och timmarna efter. Jag var aldrig nervös utan lika lugn som en filbunke men pulsen var jättehög. Jag körde perfekt och fick mitt rosa B-körkort. Fast när gubben på vägverket sa att jag var godkänd så svarade jag: "Va! Jag som trodde att jag körde för fort in i en rondell!". Då sa han bistert: "Ja, jag kan ju fortfarande ändra mig". Men det gjorde han inte.

Min styvpappa stod utanför vägverket och väntade. Jag gick emot honom, skulle försöka fejka ett sorgset uttryck som om jag inte hade klarat det men det var ruskigt svårt eftersom leendet gick upp till öronen. Sedan grät jag av lycka. Teori och uppkörning klarade jag på första försöket, det är jag mest stolt över att jag gjort. Jag som inte ens var bilintresserad då, hur fan lyckades jag ens ta körkort? Som svar på frågan så kan jag rekommendera att ni tar en intensivkurs, då har ni körkortet inom en månad.

Mitt nästa mål är att ta mc-kort.

Kommentarer
Postat av: Fru K

MC-kortet är mycket jobbigare att ta, men helt klart värt det. Jag har haft mitt i sex år och det är underbart!

Postat av: Angelica Lindvall

Fru K: Det kan jag verkligen tänka mig!! :)

2007-02-27 @ 09:23:52
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Jag gjorde gick bara på de första 3 teori kurserna. Läste bara i boken om kvällarna och det funkade utmärkt :D Va sjukligt påläst ändå va jag nervös. Skulle ozå försöka fejka men hur lätt va det? Största leendet ever ju. Har haft körkort i 3 år i April, hujjeda va läääänge.

2007-02-27 @ 12:38:45
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Jag tyckte att teorin var svårare än uppkörningen. Ja, jag har haft körkort i 2 år i september, då slipper jag oroa mig för att göra om hela skiten! Skönt!

2007-02-27 @ 12:44:20
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Letterberlin

Great Site. Useful info. I will surely check back soon.

2008-02-14 @ 10:42:21
URL: http://letterberlin.blogspot.com
Postat av: Vincentleah

Great Job!Been putting down Torginol for 20 years,Nice to see a sight that i can relate too.

2008-09-25 @ 14:40:32
URL: http://vincentleah.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback