Nattmänniska

Jag är en nattmänniska och får alltid som mest inspiration när jag befinner mig någonstans i halvdvala mellan dröm och verklighet. Jag har alltid ett anteckningsblock på nattduksbordet utifall att jag kommer på briljanta meningar eller ord vid en tidpunkt på dygnet då det är som mest jobbigt att resa sig upp ur sängen för att skriva ned det man nyss tänkt på.

När jag inte skriver ner mina tankar och idéer på en gång så spelas berättelserna upp i mitt inre. Till slut blir jag så förbannad på berättelserna och skriver ner dem enbart för att de ska sluta spelas på repeat i min sömniga hjärna. Knäpp? Ja, kanske men å andra sidan, vem fan är inte det som sitter och skriver en bok på hundratals sidor? Särskilt när personen i fråga inte ens kommer tjäna något på det. Men jag vill skriva en bok som jag själv vill läsa. Det återstår att se om jag lyckas.


Bild:
http://www.z.lst.se

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Jag är en berusnings och nattmänniska. Får ofta inspiration när jag är lite salong berusad eller när jag inte kan sova.

Postat av: Angelica Lindvall

Gabriella: Ja, fast jag blir bara sämre efter berusning, men när nan ligger sömnlös så kommer det många bra texter. =p

2007-08-22 @ 21:26:51
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback