Jag tittar inte på teve, gör du?

Jag har inte tittat på teve sedan folkhögskoletiden. Nu låter det som att jag är 78 år gammal och sitter på hemmet och suckar över krita-tiden som jag minns som det var i går. Men allvarligt, jag har inte sett ett helt teveprogram sedan jag slutade journalistlinjen. Då tittade jag jämt på teve eftersom det inte fanns något annat att göra om kvällarna. Jag och tjejerna i klassen kunde sitta i timtal och diskutera huruvida Bree kommer upptäcka Orsons väl bevarade hemlighet, om Michael kommer skipa rättvisa för sin dödsdömde bror och om Anna Skipper verkligen lever lika sunt som hon lär.

Anledningen till att jag inte tittar på teve är simpel. Jag har helt enkelt inte tid att både jobba, äta, träna, duscha, träffa kompisar och titta på tv. Kanske om jag tränar samtidigt som jag tittar på teve men jag har ingen trampmaskin och hur kul är det att gå omkring i cirklar framör teven tio billioner gånger innan man är uppe i en mil?

Fast när hösten kommer med alla nya säsongsstarter så är jag den första att vinna kampen om tevedosan.

Kommentarer
Postat av: Matilda

jag tittar typ aldrig på TV!

Postat av: Angelica Lindvall

Matilda: Nej, på sommaren finns det ju roligare nöjen. :)

2007-08-06 @ 11:29:14
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Alexzandra

jag har oxå blivit "dålig" på att se på tv. På sin höjd en film på datorn. Fast jag tycker det är en rätt bra vana att inte titta på tv. Då vet jag att jag använt tiden till något viktigare.. (lr typ datorn. hehe)

2007-08-06 @ 22:10:16
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Haha, ja, det är ju datorn som får mest tid nu. =p

2007-08-06 @ 22:42:20
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback