Elin vill veta mitt toppmål

Kommentar från söta Elin:

"Jag kom att tänka på en sak.. Vad är ditt absoluta toppmål med journalistiken? Vilken tidning (om det är tidning du vill jobba på) är absoluta drömmen att jobba på?
*nyfiken*".


Svar: Som liten ville jag bli författare och det vill jag fortfarande. Men det är svårt att slå igenom som författare och jag vill inte skicka in ett halvdant manus utan det måste vara alldeles perfekt. Därför kom jag på att som journalist får jag utöva mitt favoritintresse, att skriva dagligen. Jag är nog också perfekt journalistmaterial om man ser till min nyfikenhet, det finns inget jag inte skulle våga fråga någon om och dessutom älskar jag att träffa nya människor. Vad gäller framtida mål så kan jag säga att jag trivs jättebra med att jobba på en lokaltidning som jag gjort under hela sommaren. Det är roligt att rapportera om det som händer i ens närhet men jag vill testa andra alternativ också. Drömmen har alltid varit att jobba på Aftonbladet som utan tvekan är Sveriges bästa kvällstidning men jag kan i princip tänka mig allt möjligt inom tidningsvärlden.

Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, kul att få bli rubrik haha =P

Postat av: Angelica Lindvall

Elin: Hehe, hoppas du fick ett bra svar på din fråga! =p

2007-08-13 @ 22:17:17
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Alexzandra

Du kommer nog lyckas ta dig in på aftonbladet. 2 av mina manliga vänner jobbar numera på aftonbladet.(båda från lilla karlskoga) En är 86a o en 87a... O den ena gick bara media med mig, du har ju för tusan journalistutbildning.

2007-08-14 @ 09:34:55
URL: http://alexzandra.blogg.se
Postat av: Angelica Lindvall

Alexzandra: Ja, är man riktigt envis och målmedveten kan man till och med ta ner månen. :)

2007-08-14 @ 10:22:08
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback