Svartsjuka är ett tecken på svaghet

Jag är en sådan där flickvän som blir smickrad när snygga tjejer flirtar heljvilt med min pojkvän. Särskilt när min pojkvän inte uppfattar de tydliga signalerna utan bara tycker att de är trevliga. Men älskling, det är en stor skillnad på att vara flirtig och trevlig. Jag är både och. Fast enligt mig själv är jag enbart trevlig när jag är ute på krogen och snackar med den manliga delen av befolkningen men enligt min pojkvän är jag på god väg att bli singel. Fast han accepterar numera mitt flirtiga jag. Jag tänker ju inte gå omkring och vara ett surkart som bara svansar kring min pojkvän när det finns massvis med dansanta män.

Svartsjuka är ett tecken på svaghet. Men det kan också vara smickrande. Fast när svartsjukan övergår till blint raseri har det gått alldeles för långt. Då är det tack och hej förhållande och välkommen singelliv!

Kommentarer
Postat av: Alexzandra

Gud ja, finns inget bättre sätt att förklara svartsjuka på. Allt grundar sig hos personen som är svartsjuk. Både P & mitt ex var grymt osäkra på sig själva. Dock finns de säkert ggr man kan bli svartsjuk på en person som egentligen tycker är. Ja, fulare än en själv.. Men när partnern blir svartsjukt tror jag bästa botmedlet är att ge denne bekräftelse.

Postat av: Angelica

Alexzandra: Ja, det gör ju det. Bekräftelse funkar ju att ge till den som är svartsjuk men jag ser helst att han inte är svartsjuk alls.

2007-04-19 @ 14:06:56
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Hanna

Du har så rätt! Jag är enormt svartsjuk av mig, men har insett att det hela handlar om mig och min osäkerthet. Därför försöker jag hålla känslorna inom mig istället. Det funkar ju... ibland.

2007-04-19 @ 22:29:04
Postat av: Angelica

Hanna: Vad duktig du är som kommit underfund med det själv! =) Way to go girl!

2007-04-20 @ 08:29:03
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Jenniien

Jag kan ibland bli väldigt svartsjuk, men har lärt mig att leva med det mer och mer nu...

2007-04-20 @ 18:04:35
URL: http://jennietarkka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback