Värmland i ett nötskal

Jag har bott i Värmland i drygt en månad och jag trivs jättebra. Jag har stiftat nya bekantskaper som jag hoppas kommer vara ett tag och mitt skrivande har utvecklats till det bättre och jag kommer snart finnas på hemsidor över hela Sverige.

Fast fördelar med Värmland är inte många. Dalarna är på alla sätt mycket vackrare. Fast vi har ingen storstad. Falun och Borlänge är det största man kommer åt. Och vad har Falun? En koppargruva. Vad har Borlänge? Ett dött centrum med en kupol i mitten där alla köper sina kläder, skor, TV-apparater och andra livsnödvändiga saker. Värmland har Karlstad. Och Karlstad är bland de finaste städerna Sverige har att erbjuda. Staden där solen alltid skiner (vilket förvisso kan diskuteras), men det är en stad med ett av Sveriges bästa hockeylag (okej, Leksand är laget de flesta svenskar har i sitt hjärta, men bra är dom då inte) och de har Nöjesfabriken (landets tuffaste nattklubb, vad har Köket och Sturecompaniet att erbjuda i jämförelse!?) och underbar shopping. Dock är det två saker som Värmland aldrig kommer kunna slå Dalarna med. De har världens äckligaste pizzor (och tro mig, jag har smakat de flesta) och kranvattnet får en att vilja kräkas. Tacka vet jag Dalarnas underbara källvatten och pizzor.

Det är i och för sig bra att pizzorna är äckliga i Värmland, då blir det lättare att gå ner i vikt, men jag har hört att det är bra att dricka mycket vatten... Jag får väl köpa Ramlösa i affären. Det finns alltid andra alternativ.


Kommentarer
Postat av: Anna

Men det finns mycket bra med värmland också.
Jag bor ju här... men framförallt, vi har ju Sveriges snyggaste klackledare!

Postat av: Mary

WHAT!?
Kranvattnet är grymt och pizzorna är kanon! Speciellt på Norrstrands pizzeria & Kvarnbergets!!!!!

2006-09-07 @ 11:51:14
URL: http://maridahlen.blogg.se
Postat av: Angelica

Anna: Ja, att du bor i Värmland är förstås det bästa och jag måste medge att ni har Sveriges läckraste klackledare. Heja Färjestad!

2006-09-07 @ 13:17:08
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Angelica

Mary: Kranvattnet smakar ju ingenting, tacka vet jag källvattnet i Dalarna. Och pizzorna är vedervärdiga, er skinka är inte riktigt normal. Jag vet inte vad det är för grisar ni har i Värmland, men goda är dom då inte.

2006-09-07 @ 13:21:06
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback