Åsikter och fördomar

ANGELICA OM:

... evig kärlek
Jag tror helt klart på evig kärlek, vad är det annars för mening att förlova och gifta sig? Samtidigt är det skrattretande när ungdomar förlovar sig efter bara ett år tillsammans, vad i helvete tänker de med? Först efter två år lär man känna varandra någorlunda och då avtar också passionen rent generellt och tröttnar man redan då har man slängt bort pengar på en dyr ring helt i onödan.

... den perfekta livskamraten
Jag må vara ytlig men utseendet är oerhört viktigt för mig, jag vill ju inte få fula barn. Men personligheten måste vara ännu vackrare än det yttre.

... singelliv
Jag tror inte att det finns någon för alla. För det första är det flest tjejer på jorden och då måste många vara lesbiska för att det ska gå ihop eller är jag helt bakom flötet? Jag tror inte att det finns någon som uppskattar att leva ensam resten av sitt liv, men är man låt oss säga, ful eller otrevlig, ja, då finns det inte så mycket hopp. Tur att jag inte är det ena eller det andra.

... droger
Det är förbjudet i Sverige. Och man ska inte bryta mot lagen. Slutdiskuterat.

... barn
Små bajsmaskiner som säger de mest olämpliga saker vid de mest olämpliga tillfällen, ungefär som jag, bortsett från det där med bajset. Tjejer bajsar som bekant inte. Fast jag vill dock understryka att jag älskar barn trots deras äckliga funktioner som bajs och spyor och vill gärna bli mamma en dag, på det villkoret att Thomas byter blöjor.

... könsroller
Jag rapar inte därför att jag tycker det är vidrigt när tjejer gör det (killar också för den delen) och jag fiser inte offentligt och garvar åt det (för min hjärna tycker inte att det är kul överhuvudtaget). Jag diskar gärna och tycker det är roligt att städa och klagar bara när jag diskat klart och någon ställer ner en tallrik i diskhon. Då får personen i fråga en mindre kurs i jämställdhetsfrågor, men å andra sidan skulle inte jag vilja ligga under en smutsig bil och meka...

Kommentarer
Postat av: Carro.

Kul inlägg, intressant att läsa :)

Postat av: Angelica

Carro: Haha, tack! Jag trodde jag skulle bli hatad.. ;)

2006-09-26 @ 09:33:53
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Liza

Japp, jag tänkte faktiskt så långt. Därför kikade jag runt bland andra bilder på henne som en riktigt fotograf tagit på henne i typ studios och sånt. Och där ser man att de har "photoshopat" ihop hennes 2 tår längst ut på foten och gjorde de till en enda. Dessutom är det nog knappast en slump att hon nästan alltid bär långklänning som täcker fötterna, och skor som inte visar tårna alls.

2006-09-26 @ 15:41:35
URL: http://www.nogg.se/fashion
Postat av: Liza

haah jaa.. tydligen.. usch!

2006-09-26 @ 20:54:09
URL: http://www.nogg.se/fashion
Postat av: Nathalie

' man ska inte bryta mot lagen, slutdisskuterat ' som om du är guds ängel vännen.
man måste få vara lite ung och dum bara det inte skadar andra eller att man blir beroeende. en gång är ingen gång.

2006-09-27 @ 22:59:24
URL: http://Nathalielundstromm.blogg.se
Postat av: Angelica

Nathalie: Mitt namn betyder "änglalik" så ja, det vill jag nog påstå att jag är. "En gång är ingen gång", det var det sämsta jag hört. Så om man kör rattfull en gång betyder det inget?

2006-09-29 @ 12:02:05
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Nathalie

om du läste ordentligt vad jag skrev lilla gumman.

' bara man inte skadar någon annan '
och det gör man ju om man kör ihjäl någon.

2006-09-29 @ 19:06:49
Postat av: Angelica

Nathalie: Du läste inte vad jag svarade rättare sagt. Jag skrev inte att den rattfulle personen körde ihjäl någon. Eller gjorde jag det? Nej, just det.

2006-09-30 @ 12:48:47
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Nathalie

men då hände ju inget den gången man körde påverkad. då kom ingen till skada, eller?
tror du man går och tänker på det då?

jag har kört påverkad, omoget men sant. men inget hnde. alltså en gång är ingen gång.
sen svarade du inte på det andra inlägget, så hade rätt där. alla bryter mot någon norm i svensk lag lite då och då. tragiskt men sant

2006-09-30 @ 15:47:37
Postat av: Angelica

Läs mitt inlägg om rattfyllerister så vet du exakt vad jag tycker och tänker om sådana personer.

2006-10-02 @ 11:07:57
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Nathalie

Okej bra då vet jag vad du tycker om mig och hälften av svenska folket.

2006-10-03 @ 13:18:29
Postat av: Angelica

Nathalie: Ja, jag skäms över att vara svensk när det är så många rattfyllerister som kör på våra vägar dagligen och inte bryr sig om sina medmänniskor.

2006-10-04 @ 13:49:25
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Mikailelsa

I like the site. Shame about the problems with the guestbook.

2008-09-09 @ 09:12:25
URL: http://mikailelsa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback