Reportageresa

Nu är destinationen för vår reportageresa bestämd. Vi ska åka till Israel!

Först var jag tveksam och tänkte bara på Israel/Palestina-konflikten och alla motsättningar och överhängande bombhot men det är lugnt så länge UD inte avråder oss från att åka. Israel är ett spännande land och det ska bli intressant att få se alla platser jag läst om i bibeln.

Planeringen är redan i full gång, vi kommer bo i Tel Aviv och resa runt och intervjua och dokumentera från landets alla hörn; Jerusalem, Betlehem, Haifa, Gaza och kanske tar vi ett dopp i både Döda havet och Röda havet. Vi måste faktiskt få tid till att bada, medeltemperaturen ligger nämligen på 31 grader i Israel i april och vi ska åka i slutet av månaden. Jag kommer inte bara få nya kunskaper och erfarenheter utan också en fin och jämn solbränna! Härlig är jorden.

Att utbilda sig till journalist är en dröm som gått i uppfyllelse. Nästa år kommer bli mitt år. Först ska jag och Thomas resa till Egypten vid årsskiftet och tre månader senare besöker jag grannlandet Israel. Jag har funnit meningen med livet, att se och upptäcka världen!


Kommentarer
Postat av: Pär

Tackar så mycket! Känns helt sjukt att äntligen fått ett längre vikariat! Synd att du bor i Värmland numera, för DD måste ju ersätta min plats i Gagnef...

Postat av: Angelica

Pär: Ja, men en duktig journalist lärde mig att min tur kommer. :)

2006-10-05 @ 08:50:16
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Pär

Vadå duktig, har du intervjuat fler journalister eller? =)

2006-10-05 @ 16:31:47
URL: http://lps.blogg.se
Postat av: Roffe

Skärpning med uppdateringarna! =)

2006-10-10 @ 00:51:47
Postat av: Angelica

Roffe: Jag vet inte vem du är, men uppenbarligen saknar du mina texter, så jag lovar att skärpa mig. :)

2006-10-10 @ 10:23:00
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback