Den mystiska skånskan

Det tog en hel dag för mig att överväga om jag skulle publicera det här inlägget eller inte. Nyfikenheten tog överhand.

Igår ringde en skånsk tjej (Cissi? Sara? något i den stilen) till min mobiltelefon och sa att min blogg var skitbra och att hon läser den varje dag. Jag är urdålig på att förstå skånska, det är som danska för mig. Även fast det är en rätt mysig dialekt. Hursomhelst, hon frågade något och jag svarade inte på grund av kommunikationsproblem, sen dog mobilen.

Kan denna tjej ge sig till känna? Jag är nyfiken på hur mitt mobilnummer kan ha hamnat nere i Skåne.

Tack för den fina kommentaren om min blogg, hoppas du läser det här inlägget också!


Kommentarer
Postat av: Liza

Haha, läskigt!!! Men ändå coolt på ett konstigt sätt.. :)

Postat av: Angelica

Liza: Ja, haha, där beskrev du exakt mina känslor!

2006-10-16 @ 09:29:56
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback