Aktivitetsvecka

Det har varit aktivitetsvecka på Molkoms folkhögskola. Jag valde foto och har under fyra dagar fotat och framkallat bilder. Jag sparade dock tre rullar som jag ska använda nu på lovet. Jag fick nämligen låna hem den fina systemkameran som knäpper gudomliga bilder (eller så är jag en duktig fotograf). Jag tror på det första. Fast jag är riktigt nöjd med bilderna på vår lilla kisse som stryker runt internatet. Jag ska ta många kort på Texas, Thomas, min familj och kanske lite landskapsbilder. Fast jag tycker ändå att porträttbilder är snyggast i svartvitt.

Även om fotografering är ett roligt nöje, så är det framkallningen som är allra roligast. Det är magi att lägga ett blankt papper i vätskan och se en bild framträda. Jag kan stå i ett mörkrum i flera timmar och trolla fram bilder. Det är nästan roligare än att skriva. Men bara nästan.


Kommentarer
Postat av: Anna

Jasså det är dääärför din sida hela tiden dyker upp på min statistik under "Referrers" - du har ju direktlänkat bilden på 350D:n :P

Vad gäller att framkalla bilder så håller jag absolut med dig. Pysslar du mycket med sådant?

Postat av: Angelica

Anna: Haha! Ja, jag utbildar mig till journalist för tillfället, så det är en del av arbetet så att säga. Hur kul som helst!

2006-11-10 @ 10:20:12
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Fabianyvonne

Greetings. This site is so full of information

2008-10-08 @ 13:45:05
URL: http://fabianyvonne.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback