Journalist inom ett år

Jag fick ett brev på posten idag från Molkom folkhögskola och jag står som första reserv på journalistlinjen. Jag blev smått chockad eftersom det var så många som hade sökt, och nu sitter jag här och håller tummarna för att någon ska bli sjuk/flytta/tacka nej. Den enes död blir den andres bröd.

Många tycker säkert att jag får allt jag vill ha. Men man blir inte någonting av att bara sitta hemma och tro att allt kommer till en. Man måste våga för att lyckas, och jag har gjort så mycket för att få respons och beröm för mina ansträngningar. Och jag vet faktiskt inte varför jag har fått utdelningar inom just det området jag vill jobba med; media. Jag blev medförfattare i en bok när jag var 17 år. Jag var Lunarstorms VIP-reporter på Rockbjörnsgalan i vintras och jag har betydande kontakter på en kvällstidning. Jag kanske har tur, men jag skulle vilja påstå att det är skicklighet.

Livet är lätt om man gör på mitt sätt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du har så mkt talang som du vill framhäva så slösa för f-n inte bort den talangen på en folkhögskola!

2006-06-21 @ 01:09:52
Postat av: Angelica

Skriv ut ditt namn så är det lättare att ta en diskussion. =) Men jag har sökt högskola också, men är osäker på om mina 17,2 räcker för att komma in. Därför har jag sökt folkhögskola som är betydligt lättare att komma in på.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback