Jag sökte dig och fann mitt hjärta

Jag och min gamla barndomsvän Ida som numera kan kategoriseras som 08:a, skall alldeles strax titta på två moderna klassiker. Vi ska först se "Livsverket" med bland andra Kevin Kline och Hayden Christensen i rollerna och sedan "Dagboken- jag sökte dig och fann mitt hjärta". Jag har inte sett någon av dem, men recensionerna börjar bli för tydliga så det är dags att jag får se med egna ögon hur vackra och engagerande dem är. Jag har alltid varit förtjust i dramafilmer där man får anledning att gråta mycket och länge utan att behöva ljuga och säga att man har ögonallergi.




Kommentarer
Postat av: Sara

Dagboken är en väldigt rörande & vacker film (:

Postat av: Marijah aka Roockstar

Du är länkad från min "blogg/hemsida". :P

2006-07-24 @ 09:36:36
URL: http://www.nogg.se/roockstar
Postat av: jenny

Dessa två råkar vara mina favoritfilmer. The Notebook är e-n-a-s-t-å-e-n-d-e. Häftigt med filmen är budskapet i den. Att våga göra som man vill, men vad är det man vill? Det vågar man ofta inte inse. Men hon gör det. Skvaller: Visste du att filmens huvudkaraktärer McAdams & Gosling numer är förlovade. Träffades genom inspelningen men är uppvuxna i samma stad i Canada.

2006-08-07 @ 14:14:41
Postat av: Angelica

Jenny: Ja, "The Notebook" är en underbar film som verkligen berör en på djupet. Och jag visste att de förlovade sig efter inspelningen, men inte att de växte upp i samma stad, intressant. :)

2006-08-07 @ 16:53:56
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback