Totalförbjudna filmer

Igår satt jag och tittade förstrött i Aftonbladets söndagsbilaga och läste då om totalförbjudna filmer som fått mest uppståndelse runt om i världen. Det var bland annat tal om Ken Park vars filmaffisch revs ner i Stockholm då den ansågs vara provocerande, men jag personligen tycker att affischen är ganska fin. Men filmen är grymt vidrig, de har sex på riktigt och det är en enda orgie i kroppsvätskor och äckel. Fast det var inte det som fick min uppmärksamhet, nej, det var att filmaffischerna till Saw II hade rivts ner i USA för att det var en avskyvärd bild på en hand med trasiga naglar, och jaha..? Det var ju farligt..?
Recensenten var en skräckfilmsfantast men önskade att han aldrig hade sett Saw II eftersom den är så grymt otäck. Och jag vill verkligen se den NU!! Visst kan man ladda ner den, men jag ska nog vänta tills den dyker upp på bio eftersom skräckfilmer skall ses på bio för att få den ultimata effekten. Hursomhelst, jag läste även om en viss western-film vid namn Soldier Blue som var på väg att totalförbjudas i Sverige på grund av en våldtäktsscen där man skär av kvinnans bröst, och jag kom på att den filmen har vi hemma! Gissa vem som satt uppe till 23 igår kväll och tittade på den..? En mycket bra film med starka scener, ingenting för den magkänslige, men absolut en sevärd film om man vill hata USA ännu mer.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Har du sett den första Saw-filmen? Den var läskig.. Men jag bara måste se 2:an nu! :D

2006-02-06 @ 23:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback