Vårt vuxna liv

Jag är 19 år. Tonåring.

En av mina närmaste vänner ska bli pappa i februari. Han är 21 år. Och flera andra i min bekantskapskrets har förlovat sig och blivit sambos. Själv är jag särbo med min karl och mitt ringfinger lämnar aldrig en vit rand. Borde jag få panik?

Jag och Johanna hälsade på Stefan och hans gravida flickvän i fredags. En liten flicka är det som vilar tryggt därinne, Amelia är benämningen på henne. Jag antar att det senare blir hennes namn. Jag vill också vara gravid och ha den där fina runda magen. Fast samtidigt vill jag inte ta ansvar för en unge i minst 18 år. Jag blev ju nyss vuxen och måste få leva mitt liv som jag vill innan jag blir så seriös att jag föder ett barn till världen. Däremot vill jag ha barn tidigt så att jag fortfarande är ung när barnen är vuxna. Min mamma är bara 39 år, min mormor är 55 år och gammelmormor är 76 år. Vi har en ung släkt. Och jag vill ju inte byta trenden.

Jag mötte även en gammal skolkamrat i fredags som visade upp sin breda förlovningsring. Hur romantiskt är inte det? Själv är jag tillsammans med en kille som hellre lägger pengarna på ett Playstation 3. Fast å andra sidan, vi är ju ändå säkra på att vårt förhållande kommer hålla länge och då är det egentligen ingen brådska att förlova sig.

Förresten så är Playstation sjukt kul.


Kommentarer
Postat av: Angelica

Nej, usch, förlovning tycker jag är väldigt onödigt.. samma sak med giftermål. Barn är jag väl heller inte riktigt på hugget för (iofs har jag inte hittat nån karl än..) men kanske i framtiden :) Fast först ska jag utbilda mig klart. Det dröjer till jag är så där 35 år gammal, man får ju hoppas att det inte är för sent då.

Många som skaffar barn som jag känner också, och gifter sig och grejer! Jag har lite svårt att fatta att jag faktiskt också är vuxen :P

Postat av: Angelica

Angelica: Ja, fast jag är en sådan hopplös romantiker som tror på evig kärlek, giftermål och hela den där grejen. Samtidigt som jag är livrädd att det kommer gå åt helvete. Men det är precis som du säger, man har svårt att inse att man är vuxen. När är man vuxen?

2006-12-10 @ 13:32:04
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Jenita

Förlovning är j'tte romantiskt och mysigt.. Jag rekommenderar det varmt. ;) Fortsätt blogga angelica, alltid lika kul och läsa! ;) // den förlovade gamla skolkamraten. :)

2006-12-10 @ 19:55:05
Postat av: Angelica

Jenita: Jag visste att du skulle läsa.. ;) Rekommendera det till min karl istället, det är han som måste inse hur romantiskt och mysigt det är! Klart jag fortsätter att blogga, allt för din skull! =p

2006-12-11 @ 08:56:59
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback