Rymdäventyr

Christer Fuglesang har efter 14 års väntan äntligen blivit den förste svensken i rymden.

Jag tycker att han förjänar att bli årets svensk. Faktum är att alla tråkiga kolumnister som stönar över att det läggs så mycket pengar på rymdfärder  och att "folk har faktiskt varit i rymden förut" enbart är avundsjuka, och kanske en aning rädda. För samtidigt som det är fantastiskt att det mänskliga psyket kunnat konstruera farkoster som faktiskt når rymden så är det ändå skrämmande. Vad händer när vi tar oss vatten över huvudet? Hur kommer världen, vårt solsystem, ja, hela universum se ut då?

Jag älskar allt som har med rymden att göra men jag skulle aldrig våga ta reda på vad som finns bortom vårt solsystem. Fast nyfikenheten är överhängande må jag säga.


Kommentarer
Postat av: Pär

Ja, det är nog få förunnat att sett en rymdfärja bli uppskjuten. Kom på det nu när det har skrivits så mycket om Fuglesang att, Fasen, jag har ju bildbevis på att jag har bevittnat en uppskjutning. Rätt coolt faktiskt. =)
Jaså, så du har en likadan ljusstake? Med andra ord har vi samma goda smak. Hehe

Postat av: Angelica

Pär: Ja, det är fantastiskt att mänskligheten har kommit så långt i utvecklingen att vi kan flyga tusentals mil rakt ut i atmosfären. :)

Ja, det måste vi allt ha! Hehe.

2006-12-11 @ 08:32:42
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Linnea

Håller faktiskt inte med. Det satsas på forskning och tillämpning i rymden, men mänskligheten är inte bra på att ta hand om och lösa de problem vi skapat på vår egen härd. Jenkarnas verklighetsflykt?

2006-12-11 @ 13:09:37
Postat av: Angelica

Linnea: Jag tycker likadant som du vad gäller jänkarnas verklighetsflykt. Men det är ändå stort att människor byggt rymdfarkoster som man åka med till månen med.

2006-12-11 @ 13:25:39
URL: http://angelica1987.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback