För dina ögons skull

Jag gör vad som helst för dina ögons skull.

Djupblåa ögon. Och jag som alltid velat ha en kille med mörkbruna eller gröna ögon, och så fick jag en kille med blå. Fast det är de vackraste blå ögon jag sett. Thomas har allt som jag söker hos en partner (vilket ord, levnadskamrat låter gulligare). Han har mörkbrunt hår i en läcker frisyr, stor pussmun som nästan dränker mina betydligt smalare läppar, små små fräknar som bara syns om man tittar noga, synliga kindben, ja, hela hans ansikte är fint. Och för att inte tala om kroppen! Okej, han är bara 175 cm lång, men det gör inget eftersom jag är femton centimeter kortare. Han har en vältränad mage (magrutor är det finaste jag vet), liten vältränad rumpa, sexiga skuldror som musklerna lyser igenom och ja, ni kanske förstår att det var hans utseende jag först föll för.

Men det visade sig att hans personlighet var tiotusen gånger vackrare än kroppen. Han är min bästa vän i vått och torrt, han tröstar mig när jag är ledsen, får mig att skratta när jag är sur, tar mig ner på jorden när jag blir divig, brottar ner mig när jag är arg och dränker mig i kyssar á la Hansson när jag vill. Och vi har samma värderingar, vill samma saker och älskar varandra lika mycket vilket jag tror är en förutsättning för att kunna leva ihop.

Och snart, om bara några timmar, ska jag överraska honom genom att dyka upp utanför hans dörr utan den minsta lilla förvarning. Och jag gör vad som helst för hans djupblåa ögons skull.

Kommentarer
Postat av: Fröken Björk

SÅ, hur blev överraskiningen då? Blev han förvånad?

Postat av: Angelica

Fröken Björk: Det blev han sannerligen! Han slängde sig över mig och överröste mig med kyssar, sen sa han plötsligt: Du har inte varit inne på mitt rum va? Jag: Nej, hur så? Han: Jag har inte städat...

2006-09-02 @ 11:12:54
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Fröken Björk

Vad mysigt! Han verkar så gullig din darling!

2006-09-03 @ 16:59:56
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Nicolaskamilla

Great site. Good info

2008-08-21 @ 13:56:48
URL: http://nicolaskamilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback