Den stora kärleken

Ibland har livet en tendens att tappa all sin färg. Mitt liv har bara blivit mer färgglatt sedan en speciell person dök upp. Utan honom kan jag gräva min egen grav, utan honom är inte min luft värd att andas. Han är inte bara en pojkvän, han är något större än det. Min bästa vän.

Egentligen är vi varandras totala motsatser. Han älskar fotboll, jag hatar fotboll. Han älskar Borlänge och vill flytta dit, jag hatar Borlänge och skulle aldrig kunna bo där. Han vill resa till Norge, jag vill resa till Kenya. Han gillar jordnötter, jag avskyr jordnötter. Han kan räkna alla böcker han läst på en hand, jag kan omöjligen räkna upp alla böcker jag läst i mitt liv. Han läser Sportbladet, jag läser Aftonbladet från början till slut. Han hatar journalister, jag utbildar mig till journalist. Han är realistisk och står med båda fötterna på jorden, jag svävar på molnen.

Det enda vi har gemensamt är kärleken till varandra, och det räcker för oss. Vi kompletterar varandra och vet de rätta orden. Om det skulle ta slut, så kommer vi bli tillsammans igen förr eller senare, det är han säker på. Och jag är säker på att han har rätt, som alltid.

Vissa människor letar en hel livstid efter den stora kärleken och finner den aldrig. Andra har tur och hittar rätt på en gång. Jag hade inte direkt planerat att hitta mitt livs kärlek vid femton års ålder, men det känns tryggt att ha ett förflutet tillsammans- och en framtid så ljus.

Med honom är mina dagar sorglösa, jag älskar honom gränslöst.







Kommentarer
Postat av: Jen

Å vad söta ni är. Håll hårt i honom, han verkar vara en härlig vän med självdistans.

2006-08-07 @ 13:58:26
Postat av: Angelica

Jen: Tack för den fina kommentaren, jag lovar att jag ska hålla hårt i honom. :)

Postat av: Jen

Glömde säga att du skriver fint. Det var bland det finaste jag läst (och jag har ändå läst the notebook) Om du fortsätter så kommer nog din journalistkarriär gå som en dans.

2006-08-08 @ 20:13:29
Postat av: Angelica

Jen: Tusen tack för dina fina och uppriktiga kommentarer. Det betyder mycket för mig som ännu inte är färdigutbildad. :) Har du läst The Notebook? Hur var boken, lika bra som filmen? Var kan man få tag på den?

2006-08-08 @ 21:46:21
URL: http://angelica1987.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag såg filmen före jag läste boken, de är bra på olika sätt. Jag blev inte besviken när jag läste boken, den är fint skriven. Lånade den av en vän. Den går säkert att köpa i en nätbokhandel, tror du inte? Läs den på originalspråket.

2006-08-09 @ 13:39:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback