And that´s the way it is

När jag beklagade mig för mamma förut om varför vi i vår familj alltid blir så hårt drabbade hela tiden, först pappas självmord, sen lillebrors självmord och därefter andra sorger så svarade min kloka mamma så här:
 
"Men Angelica, alla människor drabbas av tragedier och sorger i livet, det är bara det att vi blivit hårt drabbade i början".
 
Hennes ord ger mig hopp - de får mig att se en mening med livet trots allt. För någon gång är det vår tur att bli lyckliga även fast jag inte tror det finns en enda människa på jorden som går omkring och är toklycklig hela tiden. Alla har sina brister, alla har sina problem, alla är vi sårbara. Men tillsammans, vänner som släktingar, är vi ursinnigt starka och kan hitta tillbaka till ljuset. Jag är så tacksam över det skyddsnät jag har med äkta vänner, fina släktingar, en underbar familj och en fantastisk sambo som öppnar mitt hjärta och skingrar mina svarta tankar gång på gång. Bara av den enkla anledningen att de älskar mig. Och som jag älskar er. ♥
 

 
We♥it

Kommentarer
Postat av: Ea

Jag älskar dig!

Svar: Och jag älskar dig!!! <3
Angelica Lindvall


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback