Borta bra men hemma bäst



Vilket väder vi flög hem till! Stor skillnad mot Irland som visserligen bjöd på solsken men också rejäla vindar som blåste in från Atlanten så man nästan höll på att blåsa bort. Hursomhelst fick jag sådana starka vårkänslor när jag landade på hemmaplan att jag och mamma genast begav oss till
Bäsna trädgård och handlade penséer att plantera ute på min balkong och på mammas veranda. I blompåsen fick även en cola-pelargon följa med hem och gissa om det doftar coca-cola i köket nu! Magiskt! Skulle inte tacka nej till en pelargon som doftar kanel, går det att odla fram tro?

Jag har härmed startat balkongförvandling anno 2012 och min förhoppning inför sommaren är att jag ska lyckas låta bli att döda mina nyinköpta blomster. På balkongen har jag tänkt kasta ut den rosa mattan eftersom den sjunger på sista refrängen och istället leta i mammas lador och uthus efter några gamla trasmattor att lägga härs och tvärs. Men först, det absolut tråkigaste; tvättning av fönster! Sedan kan jag börja förvandlingen ordentligt från balkong á la vinterförvaring till ett blomstrande litet uterum där jag tänkt dricka vin och äta jordgubbar med min kärlek och mina vänner i sommar. ♥



Får jag bjuda på en kopp pensée?



Eller vill du kanske smaka på en cola-pelargon?



Men nog drömmer jag om att hellre få gräva i jorden i min egen trädgård, särskilt när nya numret av Drömhem & trädgård låg och väntade på mig när jag kom hem, än att smycka en liten balkong i stan. Men den som väntar på något gott...


Kommentarer
Postat av: Lina

Åhh vad underbart med lite vårblommor! är övertygad om att det kommer bli superfint!:) Själv har jag inte köpt en enda uteblomma än, men den som väntar på nått gott!:) Superfin kopp också! hoppas ni hade det bra i utlandet!:) kram/L

Postat av: Marie-Louise Andersson

Hej Angelica!

Det blir jättefint på din balkong, du är så händig. Saknar dig och våra promenader runt sportfältet, och våra kvällar med vin och något gott att äta. Du måste komma upp till Klockestrand i sommar och ta med Daniel om han har tid. Det får bli Rotsidan då någon dag, eller hur? I vår trädgård blommar den vita julrosen med 7 stora blommor (första gången sedan jag planterade den) påskliljor och tulpaner är också på gång. Det är lika spännande varje vår när de första vårblommorna dyker upp i gräsmattan.

Tack så mycket för kortet. Irland gör skäl för namnet den gröna ön. Ha det gott och lycka till med utsmyckningen av balkongen. Kram Mormor

2012-05-04 @ 08:06:01
Postat av: Angelica

Lina: Ja, det är härligt och ger en hopp om våren och sommaren fast det är dassigt väder i dag! ;P Vi hade det fantastiskt på irland, ska visa bilder snart!! :D



Mormor/Marie-Louise: Tack, vad gullig du är! Kul att vykortet kom fram så snabbt!! :D Ja, jag vill jättegärna komma upp till Klockestrand och ska försöka ta med mig Daniel också, jag vet att han verkligen vill följa men det beror lite på hur hans jobb blir. =) Vad härligt när det blommar i trädgården!!! Längtar till att få komma upp till er!! <3 Saknar dig hur mycket som helst. <3<3

2012-05-04 @ 09:26:12
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback