En vanlig dag på jobbet

För mig finns ingen dag som är "en vanlig dag på jobbet". Jag kan nog ha ett av världens mest varierande jobb - och jag älskar det! Rutiner är bra men jag är ingen människa som passar att sitta instängd på ett kontor och arbeta 8-17. Jag älskar mitt jobb som frilans just för att jag väljer mina egna arbetstider och mina egna jobb och får flänga och fara fritt! Jag har såklart vissa mallar att följa och artiklar jag måste leverera varje vecka men att få göra det hemifrån, eller från ett kafé eller varsomhelst bara där finns en stabil uppkoppling, är guld värt för en rastlös själ.

Enda nackdelen är väl bristen på kollegor. Här hemma är det ju bara dammråttorna man kan snacka med under fikarasten men blir jag väldigt sällskapssjuk är det ju bara att ta sig en tur förbi redaktionen. Dessutom är journalistyrket ett väldigt socialt jobb där jag har den fantastiska möjligheten att få träffa nya människor varje dag!

Mina arbetsuppgifter i stort består av att intervjua och fotografera nya företagare eller företag som expanderar, göra personporträtt och hemma hos-reportage eller andra artiklar som rör bygg och bostad. Men jag kan egenligen skriva om allt, är det en intressant eller rolig nyhet så är inte jag den som bangar! Jag är genuint intresserad och nyfiken av att höra andra människor berätta om sina erfarenheter och upplevelser och sätter det gärna på pränt även fast fotograferandet har blivit ett minst lika stort intresse som skrivandet.



Snapshots från min arbetsdag! I morse besökte jag en företagare som inriktar sig på hudvårds- och sminkprodukter och därefter träffade jag Borlänges stadsarkitekt för en intervju för att sedan ta ett taktiksnack med Brages nya tränare. Jag har sedan ägnat eftermiddagen åt att skriva. Nu tänker jag ta en långpromenad i vårsolen för att sedan skriva mer i kväll. Så varierande kan min arbetsdag vara!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Vad skönt att trivas så bra med sitt jobb :) jag väntar fortfarande på att komma underfund med vad jag vill göra hehe

Postat av: Angelica

Ulrika: Sen är ju din pappa en av mina chefer så då förstår du ju att jag har ett bra jobb! fjäsk fjäsk ;-)



Och du kommer nog komma underfund med vad du vill göra allteftersom du prickar av saker på din Bucket-list! :)

2012-03-22 @ 10:06:02
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback