Sundborn










Tidigare i veckan var jag en sväng till Sundborn för invigning av Carl Larsson-gårdens sommarutställning. Mycket vackra konstverk fanns där att skåda och i sommar hoppas jag kunna locka med mig några goda vänner på en roadtrip dit.

Alla vi kullor och masar har nog åkt till Carl Larsson-gården på skolutflykt någon gång, så även jag, och det jag minns från besöket var inte konstnärens hem, nej, inredning var inte riktigt min grej då även fast jag såklart minns vilka höga trösklar där fanns och de korta sängarna, utan det jag minns tydligast är den vattenfördämning som fanns i närheten. Ja, änte könstigt att man ser helt andra saker som barn jämfört med det man ser som vuxen. Men attans vad Sundborn är fint, där skulle jag också trivas som fisken i vattnet.

Kommentarer
Postat av: Carro // Pastellkarusell

åh vilka vackra bilder <3

Postat av: Angelica

Carro: Tack! Dalarna är riktigt fint, om ni kommer hit på semester någon gång ska jag visa er alla vackra pärlor. :)

2012-06-03 @ 23:51:26
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback