Skräck, spöken och förintelse

Jag har haft en mysig helg, vilket ni kanske inte tror med tanke på rubriken. I fredags besökte jag, Daniel och hans lillebror deras mammas konstutställning. En vacker men vemodig utställning om förintelsens offer. Efter utställningen var man inte direkt på partyhumör så det blev hämtpizza och myskväll med Mia och Ida framför Let´s Dance (och shit, vad jag dreglade när jag såg Hysén, hur kan en sådan jäkla heting vara bög? Jag blir fan förbannad) medan Daniel höll till i sin pappas hus för att skriva klart sin C-uppsats ifred, över 39 sidor hittills (!), han är så jäkla duktig.

I går skulle vi egentligen på 40-årsfest var det tänkt men Daniel var tvungen att fortsätta med C-uppsatsen och sedan hängde han med sina polare och jag och Mia hade skräckfilmsafton i min soffa. Såg The Black Woman som bjöd på klassiska skrämseltrick som ljus som blåses ut, dörrar som stängs och det värsta; en jävla gungstol som gungar av sig själv. Vi skrek rätt ut flera gånger och sedan hände något sjukt; Mia var tvungen att tända lampan i fönstret och två minuter senare tippar lampskärmen och landar på golvet. Jag vet att det ofta är ren inbillning men det har hänt flera gånger när jag är ledsen och saknar Simon extra mycket att det spökar i lägenheten. Det har både Mia, Liza och Daniel fått erfara så jag hittar inte på även fast jag alltid försöker finna logiska förklaringar. Att lampskärmen ramlade av har faktiskt en logisk förklaring för det är fel typ av glödlampa som sitter i sockeln och petar snett på lampskärmen och därför ramlade den av men det har ofta hänt att saker och ting ramlat som ingen varit i närheten av för att inte tala om alla mystiska skrapande ljud. Även fast jag blir rädd när det väl händer något oförklarligt så går det ändå snabbt över. Spöken skrämmer mig inte alls, människor däremot.




Tror ni på spöken?

Kommentarer
Postat av: Carro // Pastellkarusell

HAHAHA fan brast ut i asgarv här när jag läste din mening om Anton. Och jag håller med, jag blir fan också förbannad! HAHAHA. :D Han är sjukt snygg.... galet.



Ang spöken, jag vet inte. Jo jag tror nog på dom fast jag inte sett nått själv.

Postat av: Angelica

Carro: Haha, jag menar det!! Galet het.



Nej, rent logiskt så bör de inte finnas men å andra sidan har folk i alla tider trott på det övernaturliga, det måste finnas någon slags anledning till det eller? :P

2012-06-03 @ 23:50:48
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Här står jag på jobbet mitt i natten. Man inte ens höra någon berätta om en skräckfilm utan att bli rädd och här står jag nu med ståpäls mitt i natten på Statoil. Tänker inte gå ut på lagret förns det blir ljust ute:-( livrädd för spöken, även om det så förmodligen är pappa så får jag ibland säga rakt ut i luften att han (lr vem det nu är..) att denne ska sluta för att jag är färdig att få infarkt. SÅ rädd är jag. Och sen är jag rädd för människor oxå. Haha

2012-06-04 @ 03:05:11
URL: http://alexxzzandra.devote.se
Postat av: Ea

Jag har också upplevt det där i din lägenhet så vet precis vad du menar.

2012-06-06 @ 17:03:03
URL: http://eabea.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ea: Ja, just det!! Haha, sjukt. Men äh, inget man behöver vara rädd för ;-)

2012-06-06 @ 23:25:24
URL: http://angelica1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback