Lycklig och förvånad

I går kom mitt hjärta hem efter att ha varit borta i tio dagar och tio nätter. Bland de jobbigaste tio dygnen i mitt liv av flera olika anledningar men nu är han hemma och ordningen är återställd. Han trött efter hårt ishavsfiske (det luktar surfitta i hela lägenheten men schysst ändå att han hade med sig 50 kilo hälleflundra och torsk att fylla upp frysen med) och jag aptrött efter att ha varit hundvakt i tre dygn åt världens drygaste byracka. Aldrig mer.
 
Jag har börjat mitt sommarvik i Gagnef och allt rullar på fint men jag drömmer om att ha fast jobb och betald semester. Vilken lyx ni andra har, ni anar inte!
 
I kväll är jag och kärleken bjudna till Dalhalla och John Fogerty av mina föräldrar. Det ska bli supermysigt. Och annars flyter dagarna på, som de oftast gör så här i sommartid och helt plötsligt är det regnblött oktober och döda höstlöv faller ner från träden. Därför tänkte jag försöka njuta fullt ut av sommaren innan den är över och bloggen får stå i dvala. Men jag återkommer när jag har tid, och lust, och hoppas ni är kvar då. :-)
 

Kommentarer
Postat av: Carro Blomqvist

jag finns kvar alltid : ) trevlig sommar!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback