Kreativt

Det här måste jag säga är sjukt kreativt. Mycket skickligt ihopklippt och det är imponerande att 32-årige filmskaparen Jeremiah McDonald lyckas hålla en hela fyra minuter lång konversation med sitt 12-åriga jag.
 
Jag och min vän Nina gjorde liknande saker när vi var små, inte fullt lika kreativt som att videofilma, men vi skrev brev till oss själva med våra drömmar, förhoppningar och livsmål som vi gömde i en låda och grävde ner och som vi sedan öppnade tio år senare. Hennes främsta mål var att arbeta med textilkonst i England och vet ni vad hon gör i dag? Exakt just det. Mitt mål var att bli journalist och det blev jag. Det är häftigt att vara målmedveten redan i så unga år och sedan fullfölja sina planer.
 
Vad hade ni för drömmar som barn - och har ni uppnått några av dom?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback