Drömmar i kras

Jag har efter sista husvisningen undvikit att gå in på Hemnet i rädsla för att bli förälskad - och besviken på nytt. Men i dag så bröt jag löftet och hittade drömhuset som ligger i helt fel ände av kommunen. Varför är det alltid så? Kommer min husdröm bli verklighet någon gång eller kommer vi ruttna bort i vår lilla tvåa på Hagalund? Gaah, jag blir tokig för mindre.
 
Samma sak gäller mitt väskberoende. Jag har bara köpt mina väskor i märkesbutiker för fullt pris men ibland kan man ju hitta dyrgripar på Blocket med kvitto (viktigt!) vilket jag gjorde i dag. En Mulberry Bayswater Oak för några ynka tusenlappar. Nu kanske jag har pengarna men det är ändå så mycket cash att lägga på en enda sak. Men åh, vad jag önskar att den hängde på min arm...
 
Mycket vill ha mer och fan får aldrig nog.
 
We♥it

Kommentarer
Postat av: Karl Jansson

Hej, jag är intresserad av att ha ett arbete med din blogg. Hör av dig till din mail om du är intresserad

2012-07-18 @ 12:09:43
Postat av: Fru K

Men tänk känslan den dagen du till slut flyttar in i drömhuset, vilken känsla! Jag höll på att ge upp förra året när vi efter två års letande förlorade budgivningen på det enda hus jag ville bo i. Men så ångrade sig köparen och huset blev vårt!

Svar: Ja, jag tror mycket på tankens kraft, vill man bara något tillräckligt mycket så brukar man oftast få det till slut! :) Vilken otrolig tur ni hade att köparen drog sig ur!! =D
Angelica Lindvall

Postat av: Fru K

Ja, vi hade verkligen tur! När kommer du och inspekterar mitt fynd???

Svar: Kanske i samband med Lady Gaga-konserten den 30 augusti? Vi kanske tar en helg i Stockholm då, eller åtminstone en hotellnatt och så får vi väl försöka ta oss ut till er dan efter konserten (en fredag)? =)
Angelica Lindvall

2012-07-18 @ 18:15:38
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Anonym

så tråkigt när drömmar går i kras men de löser sig med boende de är jag säker på!

jag är också väskberoende .. suck.

Svar: Ja, egentligen så ska man inte gnälla när man har en bostadsrätt med balkong mitt i stan men jag tycker det är för litet och lantis som man är så längtar man ju ut på landet... jag vill ha en trädgård! Tänk att bara få öppna dörren och gå ut barfota på sin egen gräsmatta. =)
Angelica Lindvall

2012-07-18 @ 21:27:22
Postat av: Carro Blomqvist

mäh.. den anonyma var från mig

2012-07-18 @ 21:27:40
URL: http://glashusbloggen.blogg.se/
Postat av: Filippa

Vet precis hur du känner! Så jobbigt..

Svar: Ja, det är så otroligt få hus ute nu också... =(
Angelica Lindvall

2012-07-18 @ 22:08:05
URL: http://Inspirations.blogg.se
Postat av: Fru K

Vi är borta då. :( Formex fortfarande på tapeten?

Svar: När är det Formex? Ja, det kanske blir av.. hmm. Men vi åker nog till Sthlm fler gånger i höst!
Angelica Lindvall

2012-07-19 @ 19:33:52
URL: http://ninabloggar.blogspot.com
Postat av: Fru K

Vi är här nästan hela hösten!

Svar: Det låter bra!! Då blir det en Sthlmstur i höst!! :)
Angelica Lindvall

2012-07-27 @ 11:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback