LCHF-start!

Jag och Daniel tjuvstartade vårt nya liv i går. Egentligen är det ju 1 februari i morgon (vår officiella startdag!) men jag föredrar att starta på en måndag. Hursomhelst är vi redan frälsta i vår nya livsstil. Maten är ju djävulskt god och man blir aldrig sötsugen eller sugen på snacks överhuvudtaget i och med att du känner dig mätt och nöjd efter varje mål.



Vissa recept har vi rynkat på ögonbrynen åt men som visat sig vara riktigt goda. Vem kunde ana att gräddstuvad broccoli, kyckling och bearnaise kunde vara en höjdare? Och jag som varken gillar makrill eller tonfisk åt makrillröra på finncrisp till frukost - och gillade det! Även Daniel som verkligen avskyr ägg tycker nu att äggröra och bacon till frukost är riktigt gott. Det går sannerligen att lära gamla hundar sitta. Men allra mest tror jag han gillar mellanmålen (chokladmousse på 70% mörk choklad!). ;-)

Så här kan en LCHF-dag se ut i bilder (alla recept finns i Katrin Zytomierskas bok!)




Frukost: Makrillröra på finncrisp



Lunch: Caesarsallad



Mellanmål: Chokladmousse



Middag: Zucchini- och auberginegratäng med stekt kyckling (dagens godaste mål utan tvekan!)

Kommentarer
Postat av: Ea

Heja heja heja :-D Makrillröran såg jättegod ut! Ett stort lycka till, jag tror stenhårt på er! :-)

Postat av: Carro

Har ni tänkt äta LCHF en längre tid eller bara en period? Jag är så kluven i frågan, tror inte det är bra med så mycket fett under många många år.. men under en period tror jag är nemas problemas :)

2012-02-01 @ 15:04:43
URL: http://blomqvistcarro.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ea: Tack raring!! Ja, nu jäklar är det all in!!



Carro: Nej, alltså, vi kommer säkert äta stuvade makaroner och bröd någon gång ibland efter att vi gått ner alla kilon vi vill bli av med. Egentligen handlar det ju om att förbränna mer kalorier än du äter för att hålla vikten. :) Vi använder oss också av Shapeup-appen och den är skitbra för att hålla koll på kolhydratintaget, fett- och proteinintaget och så ser man hur mycket man behöver träna för att bli av med maten man stoppar i sig. Asbra! :)

2012-02-01 @ 16:14:56
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ni kommer att fixa detta! " är starka tillsammans.

2012-02-01 @ 17:30:36
Postat av: Carro

Ah okeej... jaa jag ska också ladda ner den :)

2012-02-01 @ 17:47:04
URL: http://blomqvistcarro.blogg.se/
Postat av: Marie

LCHF is the shit! :) Fast just sitter jag här och äter godis, hehe! Kör hårt och lycka till! :)

2012-02-01 @ 18:34:30
URL: http://marieguld.blogg.se/
Postat av: Millis

Vad härligt att ni har kört igång med LCHF! Finns bara fördelar, älskar den här livsstilen :) Lycka till!

2012-02-01 @ 20:53:43
URL: http://jimpslchf.blogspot.com
Postat av: Angelica

Mamma: Tack!! Det tror jag med!! I morgon ses vi äntligen! <3



Carro: Gör´t! Den är skitbra! :)



Marie: Hehe, ja, vi får väl se.. men det känns riktigt bra än så länge!! =D



Millis: Vad kul att du kommenterat! Jag är vän med Jimmy på Fejjan och såg er blogg där och då valde jag att länka den från min blogg. Ni har ju så många goda recept!! =D

2012-02-01 @ 21:26:32
URL: http://angelica1987.blogg.se/
Postat av: Alexzandra

Jag körde LCHF nån månad i våras/sommras. Lite för att Mamma och hennes gubbe oxå gjorde det. Om man blir sugen på nått "pastaliknande" är det perfekt att koka vitkål. Trodde aldrig jag skulle kunna äta nått dylikt men det blev svinbra. Det tillsammans med någon bacon-kycklinggratäng gjord på grädde, purjolök, ost osv.. Man kan ju slänga ihop så otroligt bra recept med LCHF dieten!=) Lycka till!!

2012-02-05 @ 19:45:51
URL: http://alexxzzandra.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback